خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: انتخابات آینده باید صحنه گفت‌وگوهای سرشار از لبخند باشد و آرامش در این انتخابات شرط پیروزی حق بر باطل است چراکه دشمن به دنبال شلوغ کردن کشور بوده و در این راستا از داشته‌های مختلف خود استفاده می‌کند.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۴۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
آرامش انتخابات شرط پیروزی حق بر باطل است / ترامپ حقانیت شعارهای ایران علیه آمریکا را به اثبات رساند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه انقلابیون امروزه روحیه با نشاط و شادابی دارند، اظهار کرد: این روحیه در انتقال مفاهیم و اعتقادات بسیار تاثیرگذار است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه انقلابیون باید ادبیات واقع بینانه و روحیه با نشاط را حفظ کنند، تصریح کرد: اکنون در میانه مسیر فتح الهی هستیم به همین علت فتنه‌هایی وجود دارد که سبب نابودی نفاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در شرایط بعد از فتح مکه هستیم، عنوان کرد:‌ در شرایط کنونی باید روحیه توکل و توسل خود را حفظ کنیم و نگذاریم غرور برای ما مشکل‌ساز شود.

پناهیان از قدرت جبهه مقاومت در سطح منطقه یاد کرد و گفت: اکنون جوانان کشورهای مختلف اسلامی مقابل ظلم کشورهای ظالم ایستاده‌اند و تحقق اهداف اسلام را به شیوه گسترده دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه فتنه‌ها مخالفان اصلی انقلاب اسلامی را معرفی می‌کند، مطرح کرد: خداوند متعال در مسیر انقلاب اسلامی یاری‌رسان ملت بوده چرا که ملت به وعده‌های الهی ایمان داشتند به همین علت باید بگوییم خداوند به دنبال پیروزی ملت ایران است و هر فردی که موضع غلطی را دنبال می‌کند خداوند متعال شرایط را به شیوه‌ای رقم می‌زند که موانع برداشته می‌شود.

پناهیان خاطرنشان کرد: برخی از فتنه‌گران که در فتنه 88 دستگیر شدند موضوع حضور آمریکا در ایران بعد از فعالیت نظامی در افغانستان را مطرح کردند چرا که از ارزش‌های نظام اسلامی ناراحت بودند اما این افراد در شرایط کنونی دیگر نمی‌توانند ادعاهای گذشته خود را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه نادانی دشمن به کمک ملت ایران آمده است، اظهار کرد: ترامپ در اقدام اخیر خود حقانیت شعارهای ایران علیه آمریکا را به اثبات رساند به همین علت گرایش‌مندترین افراد به آمریکا شرمنده شده و دیگر نمی‌توانند سر خود را بلند کنند.

این سخنران برجسته کشوری یادآور شد: انتخابات آینده باید صحنه گفت‌وگوهای سرشار از لبخند باشد و آرامش در این انتخابات شرط پیروزی حق بر باطل است چرا که دشمن به دنبال شلوغ کردن کشور بوده و در این راستا از داشته‌های مختلف خود استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: جریان باطل حاضر در کشور به دنبال شلوغ‌سازی است و در مباحث مختلف از جمله پلاسکو به شیوه‌ای عملکرد خود را دنبال می‌کند که انگار نه انگار خودشان بیشترین ضربه‌ها را به نظام اسلامی زده‌اند.

پناهیان از اسیدپاشی در اصفهان یاد کرد و ادامه داد: دشمنان فکر کردند که حزب‌اللهی‌ها میان مردم مخفی شده‌اند در حالی که مردم همان حزب‌اللهی هستند؛ انقلاب با ادبیات واقع بینانه حرکت خود را ادامه می‌دهد و در شرایط کنونی باید از وضعیت نامطلوب کشور با لبخند انتقاد کنیم و خواستار بهبودسازی شرایط باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دوقطبی شدن جامعه نیازمند تند شدن جامعه و ایجاد دوست و دشمنی‌های نادرست است، مطرح کرد: در شرایط کنونی باید نسبت به شورش‌های صنفی و بحران‌های اجتماعی که توسط دشمن دنبال می‌شود حساس باشیم.

پناهیان خاطرنشان کرد: برخی در هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد به دنبال مقصر نشان دادن اشخاص خاصی هستند و عملکرد آنها در مورد پلاسکو به شیوه‌ای بوده که انسان فکر می‌کند این حادثه از پیش تعیین شده بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی امسال موضوع اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: آسیب‌زدایی و رسیدگی به محرومین یکی از رسالت‌های روحانیون بوده است چراکه مردم باید عالمان دینی را با این رسالت بشناسند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بزرگ‌سازی آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: طلاب باید در فعالیت‌های جهادی نسبت به دانشجویان جلوتر باشد هر چند تاکنون در این حوزه فعالیت‌های بسیاری توسط طلاب دنبال شده است.

پناهیان با تاکید بر اینکه مردم باید حرکت محرومیت‌زدایی طلاب را احساس کنند، عنوان کرد: دشمن عملکرد روحانیون را زیر ذره بین برده است تا بتواند از آنها نقطه ضعف پیدا کند در حالی که طلاب همانند گذشته باید از بزرگان دینی الگوبرداری کرده و زندگی طلبگی را داشته باشند.

وی در مورد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این روش به شیوه مطلوب میان نیروهای انقلابی دنبال شود که گروهی برآمده از آرای سطوح پایین تا راس تشکیلات را ایجاد کنند عملکرد بسیار مطلوبی بوده چراکه این هدف یک نیاز حیاطی است و علت حمایت بنده از این جبهه همین موضوع بوده است.

پناهیان با بیان اینکه نخبگان سیاسی در حوزه سیاسی پاتوق‌هایی را تشکیل داده و گفت‌وگوهای خود را در این پاتوق‌ها دنبال می‌کنند، تصریح کرد: بخشی از صحبت‌های خود را در میان مردم مطرح می‌کنند تا بتوانند مباحث انتخاباتی را ساماندهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون باندها و حزب‌های سیاسی مشخصی در کشور داریم، عنوان کرد: چند نفری همفکر گردهم می‌آیند و حلقه دیگری را به خود اضافه می‌کنند تا با مردم صحبت کرده اما ما نیازمند حرکتی فراتر از پاتوق‌های حزبی هستم که در این مسیر اعضا در بدنه بسیار گسترده و فراوان جامعه بر حلقه‌های مرکزی تاثیرگذار باشند و این تشکیلات باید واقعات مردمی باشد و به جای مدیریت پاتوقی از بالا به پایین به دنبال مدیریت برگرفته شده از بدنه باشد و تغییر و تحول در آن به خوبی مشاهده شود.

پناهیان یادآور شد: در جریان‌های اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی افراد خاصی بالا قرار دارند و این افراد تغییر نمی‌کنند در حالی که گاهی ممکن است نیروهای انقلابی مردمی بخواهند تغییرات را در سطوح بالا دنبال کنند؛ این نوع تشکیلات مبتنی بر آرای نیروهای انقلابی بوده و فراگیری انواع گرایش‌ها را نیاز دارد.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه عده‌ای در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جلو افتاده و ما آنها را تشویق می‌کنیم، اظهار کرد: امیدواریم همانطور که از زبان طرفداران و موسسان این تشکیلات شنیده شده است این افراد بتوانند فراگیر باشند یعنی اینکه سلایق مختلف انقلابی را در تشکیلات جای دهند.

وی با تاکید بر اینکه انقلابیون با سلایق مختلف باید با یکدیگر گفت‌و گو داشته باشند، مطرح کرد: سران انقلابی به جز در میان خودشان نمی‌توانند جایی برای گفت‌و گو داشته باشند هر چند شاید به یک نتیجه واحد نرسند چراکه جبهه مردمی نیروهای انقلابی با فراگیری سلایق مختلف شاید نتواند به نتیجه واحد برسد یا گاهی اگر لازم باشد می‌تواند دو یا چند کاندیدا به مردم معرفی کرده و انتخاب را به مردم واگذار کند.

پناهیان ادامه داد: افراد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حزب نیستند چرا که حزب می‌خواهد با شیوه‌های غربی کار را در اختیار افراد خاصی قرار دهد در حالی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حقیقت با استفاده از بسیج نیروهای عمومی انقلاب به دنبال اهداف خود است.

وی با اشاره به اینکه متمرکز نشدن سلایق متفاوت بر شخص واحدی شکست جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی نیست، اظهار کرد: عملکردی که انتظار داریم این است که بتوانند سلایق را جمع‌آوری کنند هر چند به یک گزینه مشخص نرسند؛ بنده برای موفقیت این افراد دعا می‌کنم.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: اگر این ساماندهی فراگیر و مردمی از طریق نیروهای انقلابی و نخبگان انقلابی دنبال شود حداقل‌ها، حداکثرها و تفاوت نگاه‌هایی خواهد بود که این تفاوت‌ها باید در درون جبهه به نتایج گفتمانی برسد؛ اگر این جبهه روش تشکیلاتی را دنبال کند به پدیده جدیدی در عرصه سیاست‌ورزی می‌رسد و می‌تواند سبب ارتقا سطح نیروهای انقلاب شده و رشد مواضع انقلابی، شناسایی استعدادها و نخبگان گمنام در میان مردم و استفاده از ظرفیت جوانان را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انقلابی بودن در جریان گفت‌و گو میان انقلابیون تثبیت می‌شود، مطرح کرد: افرادی که این حرکت را آغاز کرده‌اند بنا نیست تا آخر در راس باشند بلکه قرار است افرادی که آرای مورد نظر را کسب کردند در راس قرار گیرند که این اقدام سخت، گسترده و جدید است و شاید به نتیجه نرسد اما امیدواریم این نوع سیاست‌ورزی نیروهای انقلابی که برای انقلاب ضروری است به نتیجه برسد و مشکلات رفع شود.

پناهیان با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای متفاوت باید با توجه به نگاه جمعی در میان نیروهای انقلابی رفع شود، عنوان کرد: هر گروه به عنوان یک پاتوق سیاسی انقلابی نیز می‌تواند جریان خود را حفظ کند و در این تشکیلات نیز در جای خود قرار گیرد و همراه باشد.

وی نداشتن تشکیلات را یکی از دلایل اصلی نبود چهره‌های شاخص سیاسی و کارآمد دانست و تصریح کرد: نبود اخلاق و فرهنگ تشکیلاتی مهم‌ترین مشکل انقلاب و جامعه برای رسیدن به اهداف است.

پناهیان با بیان اینکه عملکرد تشکیلاتی باید قدرت نیروهای انقلابی را به منصه ظهور برساند، گفت: امیدواریم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شیوه سیاست‌ورزی متفاوتی نسبت به شیوه‌های قدیمی باشد چرا که در گذشته چاره‌ای نداشته و فقط باید به شیوه‌های قدیمی تن می‌دادیم.

وی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که نوع مذاکرات در زمان جلیلی موفق‌تر بوده است هر چند به ثمره نهایی نرسیده اما دشمنان در آن دوره خیلی بیشتر از شرایط کنونی کوتاه آمده بودند؛ تفاوت دو مذاکرات جلیلی و ظریف در مباحث مادی و منافع سلب شده یا حفظ شده به خوبی قابل مشاهده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها