خبرهای داغ:
حجت الاسلام مهدی طائب:

متاسفانه امروز کنار خانه خدا گودال آتش است

شب گذشته همزمان با دهه مبارک فجر، اولین سالگرد پاسدار شهید مدافع حرم محمود هاشمی و یادواره40 شهید ده متری امیرالمومنین(ع) به همت بسيجيان پایگاه17 محبان امیرالمومنین(ع) حوزه 11شهید حصیری ناحیه امام رضا(ع) در مسجد امیرالمومنین(ع) محله شهید بهشتی قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۱۲۲۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
متاسفانه امروز کنار خانه خدا گودال آتش است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این یادواره با استقبال و حضور بی‌نظیر برخی از مدیران، مسئولان استان و شهر قم و نیز جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و اقشار مختلف مردم مواجه بود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب سخنران ویژه این مراسم بود. وی سخنان خود را با این سئوال شروع کرد که در مجلس شهدا باید به این سؤال پاسخ داد آیا شهدا برنده‌اند یا بازنده؟ 

طائب در پاسخ به این سئوال گفت: در این عالم همه‌چیز برای انسان خلق شده است. ارزش همه اشیا به انسان است. خدا می‌گوید همه چیز را مجانی برای انسان آفریده اما انسان را مخصوص خودش خلق کرده است. نعمات خدا را می‌شود الآن و یا بعداً استفاده کرد اما سرمایه عمر را دائم مصرف می‌کنیم و خداوند باقیمانده کنتور عمر را به هیچ کس اعلام نمی‌کند.

وی افزود: خدا و دنیا دو خریدار سرمایه عمر انسان هستند که هر دو می‌خرند و پاداش می‌دهند. پاداش دنیا محدودیت مکانی و زمانی دارد اما پاداش خداوند این‌طور نیست. روزی یک متخصص گوش به جبهه‌ها آمده بود. او وقتی روحیه شهادت طلبی جوانان ایرانی را دید، گفت: «چقدر بدن انسان‌ها در ایران بی‌ارزش است»؛ پرسیدم: «گوش چقدر می‌ارزد؟»، گفت: «قیمت ندارد». پرسیدم: «آخرش چه می‌شود؟»، وقتی گفت: «همه زیر خاک قرار می‌گیریم»، به او گفتم: پس این جوان‌ها برده‌اند چون این بدن را به خدا فروختند و بهشت را گرفتند. تنها کسی که در قیامت طلبکار محشور می‌شوند شهدا هستند.

رئیس قرارگاه «عمار» در ادامه افزود: باید بدانیم هدف انقلاب چه بوده است؟ امام فرمودند که جمع کردن بساط سلطنت، برپایی جمهوری اسلامی و رساندن پرچم به دست صاحب اصلی آن، هدف انقلاب بوده است. امام خمینی یک راهکار عملیاتی دادند و فرمودند که اسرائیل باید از بین برود. اسرائیل را آمریکا شیطان بزرگ حفظ کرده است. امام فرمودند: اگر با آمریکا دقیق مبارزه کنیم، جوانان ما شهد پیروزی را خواهند چشید.

وی در ادامه افزود: چون مکان ظهور امام عصر (عج) از مکه است باید زمینه‌سازی ظهور امام زمان را از مکه شروع کنیم و این مکان باید برای ایشان امن شود ولی متاسفانه امروز کنار خانه خدا گودال آتش است. ریشه شرارت آل شرور و تروریست از اسرائیل است و اسرائیل این غده‌ای سرطانی باید از صفحه روزگار محو شود. 

وی در پایان گفت: مدافعین حرم در سوریه و عراق در واقع از ولایت فقیه دفاع می‌کنند، چرا که برگ برنده ما ولی‌فقیه است.

لازم به یادآوری است در ابتدای این یادواره، سرهنگ رفیعی از یادگاران دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از شهدا در دوران دفاع مقدس پرداخت.

از اتفاقات و توفیقات مهم این یادواره معنوی، وداع با میهمان ویژه این مراسم "شهید قربانی" از شهدای مدافع حرم بود که با مرثیه‌سرایی حاج سیدمحسن بنی‌فاطمه همراه بود.

در پایان این مراسم، دکتر حمید قلندری پژوهشگر و محققی که تاکنون حدود 40 کتاب در حوزه شهادت، دفاع مقدس و جوانان به رشته تحریر در آورده، به ذکر خاطراتی از شهدا پرداخت.
ارسال نظرات