حسین امیدیان گفت: امروز در پیچ های تاریخی جهان بسیاری از حقائق آنچنان که باید مشخص و معلوم است و لازمه رسیدن به آن دقت و سواد رسانه ای است.
کد خبر: ۸۸۲۱۲۱۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حسین امیدیان، کارشناس و پژوهشگر سیاسی و اجتماعی با حضور در نشست فعالان فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ در مسجد جامع هشتگرد اظهار داشت: امروز در پیچ های تاریخی جهان بسیاری از حقائق آنچنان که باید مشخص و معلوم است و لازمه رسیدن به آن دقت و سواد رسانه ای است.

شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از ضرورت های مورد نیاز به منظور رسیدن به حقیقت و شاکله آن است

به گفته این تحلیلگر اجتماعی و سیاسی، شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران یکی از ضرورت های مورد نیاز به منظور رسیدن به حقیقت و شاکله انقلاب اسلامی ایران است.

این کارشناس رسانه با در نظر گرفتن ضرورت توجه و شناخت کافی به پیشینه ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از پایه های شناخت مقابله با دین عنوان کرد: ایالات متحده آمریکا مبتنی بر سیاست هایی که پیوسته و متداوم در حال تداوم است، مهمترین پایه استکباری در مقابل اسلام است.

امیدیان با بیان این مطلب که نخستین پیشینه استکباری آمریکا را در بحث ادعای کشف قاره آمریکا می توان یافت: ادعای کشف قاره آمریکا و سکنی گزیدن اروپایی ها در این قاره به واقع فریب تاریخی است، چرا که در این قاره هفتاد هزار سرخ پوست زندگی و حیات می کردند و با آمدن اروپایی هایی که در این قاره کشتار و قتل راه انداختند این سرزمین تصرف شد.

وی در ادامه سخنان خود به عنوان جنگ جهانی اول و دوم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از فریب های رسانه ای جهان عنوان جنگ جهانی اول و دوم است، که تنها با گذر به تاریخ می توان دریافت که واقعیت جنگ جهانی نبوده بلکه این جنگ در اروپا وارد شده و آسیا و افریقا در آن نقشی نداشتند، هرچند آثار سوء این جنگ ها کشورهای این قاره ها را در بر گرفت.

وی نقش انقلاب اسلامی ایران را در بر هم ریختن توازن های سیاسی استکبار مهم خواند و توضیح داد: انقلاب اسلامی ایران بسیاری از برآوردهای سیاسی غرب را برهم زد، آنچنان که سرعت انتشار انقلاب نیز نظریه فوکویاما را از بین برد.

به گفته امیدیان، انقلاب اسلامی مرزهایش با جمهوری اسلامی متفاوت است، آنچنان که زمانی تمام مرز پیامبر اسلام (ص) تنها شعب ابیطالب بود و زمان دیگر امیرالمومنین (ع) سفیر خود را به شمال آفریقا فرستاد و امروز انقلاب اسلامی در مرزهایی فراتر از مرزهای ایران در حال پیشروی است.

وی با بیان این مهم که در حال حاضر ۳۳ جنبش آزادی طلب در آمریکا در حال فعالیت هستند، خاطرنشان شد: امروز انقلاب اسلامی را در مرزهایی فراتر از ایران مشاهده می کنید، آن طور که ۳۳ جنبش آزادی طلب در آمریکا علیه سیاست های دولت آمریکا تظاهرات و قیام می کنند.

این کارشناس ادامه داد: همچنین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا که مورد توجه بسیاری از جوانان اروپایی قرار گرفت و این امر خود گواه انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها