فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه با بیان اینکه بند 16 سیاست‌های کلی انتخابات باید به طور کامل بیان شود نه بخشی از آن، گفت: وظیفه سپاه و بسیج درانتخابات تحلیل، آگاهی‌بخشی و دادن بینش سیاسی است.
کد خبر: ۸۸۲۱۱۲۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان که با موضوع بصیرت‌افزایی و رسانه برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: مأموریت سپاه بر اساس قانون اساسی دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه بر اساس این امر 6 مأموریت برای سپاه مشخص شده است، افزود: از این مأموریت‌ها 5 مورد شامل مقابله با تهدیدات سخت، نیمه‌سخت، تهدیدات نرم در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تشکیل بسیج ده‌ها با هدف جذب، حفظ و آموزش و انسجام نیروها و عمق بخشی داخلی در سطح استان در حال انجام است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه یک مأموریت نیز توسط نیروی قدس سپاه انجام می‌شود، گفت: این مأموریت عمق‌بخشی بیرونی است که نمونه آن بحث حضور مستشاری در سوریه و عراق است.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های سپاه و بسیج برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: یکی از تدابیر سپاه در استان تعامل با تمام دستگاه‌ها بوده است که امروز در استان شاهد این مهم هستیم.

ابوحمزه با تأکید بر انتقاد سازنده گفت: در انتقاد سازنده باید نقاط قوت و راهکارهای تثبیت آن را مطرح کرد و با بیان ضعف‌ها راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات ارائه کرد و اگر انتقادی این گونه باشد در واقع کمک به دستگاه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه سپاه استان از هیچ جریان یا گروه خاصی جانبداری نکرده است، افزود: نگاه ما نگاه تعاملی با دستگاه‌ها است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب دولت پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان‌ها توسط وزیر یا معاونان ایشان است، عنوان کرد: در کنار بیان نقاط قوت، باید نقاط ضعفی چون حقوق‌های نجومی نیز مطرح شود و در بیان مطالب عدالت داشته باشیم.

* رسانه‌ها برای موفقیت باید دیدگاه‌ها و نظرات امام راحل و مقام معظم رهبری را محور کار قرار دهند

وی با تأکید بر مراقبت از خطوط قرمز و با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: برخی از مسئولان در این خصوص اظهار می‌کنند که «ورود سپاه در انتخابات شرعاً حرام است» و بر کلمه شرع تأکید دارند که این سخنان جالب است چراکه آنها در جایگاهی نیستند که در زمینه شرعی بودن آن نظر دهند.

ابوحمزه با بیان اینکه بحث شرع مطرح نبوده و ممنوعیت است، افزود: بر اساس بند 16 سیاست‌های ابلاغی کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ممنوعیت ورود برای قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: در این بند آمده است «ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آنها، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان.» بنابراین این امر مختص نیروهای مسلح نبوده و شامل تمام دستگاه‌های عنوان شده است.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه این بند باید به طور کامل بیان شود نه اینکه بخشی از آن را مطرح کنند، ابراز داشت: وظیفه سپاه و بسیج درانتخابات تحلیل، آگاهی‌بخشی و دادن بینش سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در سپاه و بسیج به تقسیم‌بندی‌های سیاسی مطرح شده در کشور نیست، گفت: نگاه ما معطوف به نگاه مقام معظم رهبری است و بر این اساس گروه‌ها به سه بخش انقلابی، غیرانقلابی، محافظه‌کار و متحجر و معاند و مخالف انقلاب تقسیم می‌شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر تعامل بین رسانه و سپاه و بسیج افزود: در این زمینه برنامه حضور در در دفاتر رسانه‌ها و استفاده از نظرات سازنده اصحاب رسانه را داشته‌ایم که امسال نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: رسانه‌ها برای موفقیت باید دیدگاه‌ها و نظرات امام راحل و مقام معظم رهبری را محور کار قرار دهند چراکه مردم حرفی را که از زبان حضرت آقا می‌شنوند مرّ آن را می‌پذیرند.

* هماهنگ کردن دستگاه‌های فرهنگی نیازمند فرهنگ‌سازی است

ابوحمزه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن ابراز داشت: دلسوزان انقلاب باید به این مهم بپردازند.

وی تصریح کرد: بحث نفوذ و مقابله با آن و تقویت روحیه استکبارستیزی و تبیین آن در جامعه و همچنین تبیین جریان استکبار و در رأس آن آمریکا از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان محور بعدی را صهیونیسم و انگلیس خبیث عنوان کرد و اظهار داشت: نهضت‌های آزادی‌بخش، اقتصاد مقاومتی و 24 سیاست آن، جهش و تولید علمی، برجام، مفاسد اقتصادی و... نیز از مباحث مهمی است که باید به آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی ابراز داشت: حدود 16 دستگاه کار فرهنگی را در استان انجام می‌دهند که هماهنگ کردن آنها نیازمند فرهنگ‌سازی است.

سردر ابوحمزه با اشاره به ارسال 29 محموله به ارزش 4 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از استان همدان به جبهه مقاومت گفت: رسانه‌ها در تشویق قشرهای جامعه در زمینه کمک‌ به جبهه مقاومت نقش مؤثری می‌توانند داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند و با تأکید بر بصیرت‌افزایی بیان کرد: بصیرت محدود به یک عرصه نبوده و شامل بصیرت اخلاقی، دینی و سیاسی می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: کالبدشکافی برخی از مسائلی از قبیل فتنه که در گذشته اتفاق افتاده ضررت دارد تا دوباره دچار آن نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های «دختر شینا»، «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم» و «آب هرگز نمی‌میرد» تصریح کرد: این مراسم با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در حسینیه امام (ره) همدان برگزار می‌شود.

سردار ابوحمزه در پایان خاطرنشان کرد: همه ما امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون شهدا هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات