جانشین ناحیه مقاومت بسیج خاتم در جمع دانش اموزان بسیجی انقلاب اسلامی را دریچه ای برای تحقق اهداف و آرمان های الهی ملت بزرگ ایران دانست .
کد خبر: ۸۸۲۱۰۹۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نشست بصیرتی با موضوع شاخصه های انقلابی گری در واحد مقاومت امیر کبیر برگزار شد .

جانشین ناحیه مقاومت بسیج خاتم در این مراسم با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت : پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دریچه‌ای روشن برای تحقق اهداف و آرمان‌های الهی ملت بزرگ ایران و به واقعیت پیوستن آرزوهای تمام آزاداندیشان و مجاهدین سراسر دنیا بود. دریچه ای که اثرات روح بخش شمیم اسلامی آن موج عظیم بیداری سایر ملل را در امروز و فردای رقم زده است .

عباس باقری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به تبیین معیارهای اصلی انقلابی گری و تشریح پنج شاخص عمده انقلابی گری پرداخت و خاطر نشان کرد: «پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب اسلامی»، «هدف گیری مستمر آرمانها و همت بلند برای رسیدن به آنها»،«پایبندی به استقلال همه جانبه کشور»، «حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او»و «تقوای دینی و سیاسی» از شاخصه های عمده انقلابی گری می باشد.

در ادامه به تشریح هریک از شاخصه ها پرداختند :

پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی اسلام و انقلاب: اگر پایبندی وجود داشته باشد حرکت ، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود ودر تند باد حوادث این حرکت تغییر نخواهد کرد.

هدفگیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن ها : شاخص دوم این است که از رسیدن به اهداف و آرمان های بلند منصرف نشویم ودر مقابل فشار ها نیز تسلیم نشویم.

پایبندی به استقلال کشور : استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه سیاسی فریب دشمن را نخوریم ، استقلال فرهنگی که از همه مهم تر است در این است که سبک زندگی را اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم.

حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن : باید دشمن را شناخت نقشه او را فهمید و از تبعیت دشمن سر باز زد.

تقوای دینی و سیاسی : پایبندی به آرمان ها یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است و تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگا ه هایی که دشمن میتواند از آن استفاده کند پرهیز کند.


ارسال نظرات