بیش از ۱۲۰ شرکت از جمله شرکت های اپل، فیسبوک و گوگل، یک شکایت حقوقی علیه دستور اجرایی مهاجرتی دونالد ترامپ مطرح کرده اند.
کد خبر: ۸۸۲۱۰۴۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بیش از 120 شرکت از جمله شرکت های اپل، فیسبوک و گوگل یک  شکایت حقوقی علیه دستور اجرایی مهاجرتی دونالد ترامپ مطرح کرده اند. این شکایت نشان دهنده بالا گرفتن مخالفت شرکت های صنعتی ذبا سیاست مهاجرتی دولت جدید آمریکاست.

 

این شکایت نزد دادگاه تجدید نظر آمریکا در شهر سانفرانسیسکو مطرح شده و در آن بر اهمیت مهاجرات در اقتصاد و جامعه آمریکا تاکید شده است. به گفته منابع آگاه، این شرکت ها ابتدا قرار بود این شکایت را اواخر این هفته مطرح کنند، اما شتاب گرفتن تلاش های در طی تعطیلات آخر هفته پس از به وجود امدن چالشی حقوقی بر سر این دستور موجب شده تا این شکایت زودتر مطرح شود.

 

شرکت های ایر بی ان بی، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، اینتل، نت فلیکس، اسنپ و اوبر از جمله شرکت های فن آوری هستند که در این شکایت نقش دارند. شرکت هایی در خارج از حوزه فن آوری نیز این شکایت را امضا کرده اند که از جمله می تواند به شرکت های لوی استرائوس اند کو و شرکت تولید ماست چوبانی اشاره کرد. روز دوشنبه، شرکت های تسلا و اسپیس ایکس هم به شاکیان دستور مهاجرتی ترامپ پیوستند. ریاست هر دوی این شرکت ها به عهده الون ماسک است که عضو شورای سیاست گذاری تجاری ترامپ است.

 

در این شکوائیه آمده است: «بسیاری از مهمترین اکتشافات این کشور به دست مهاجران انجام می گیرد. و این مهاجران هستند که برخی از نوآورانه ترین و مهمترین شرکت های آمریکا را ایجاد می کنند... آمریکا از مدت ها پیش اهمیت حفاظت از خودمان در برابر آنهایی که به ما آسیب می زنند را شناسایی کرده است. اما این کار را در عین پایبندی به تعهد بنیادی اش در زمینه استقبال از مهاجران و از طریق بررسی سوابق و سایر اقدامات کنترلی افراد متقاضی ورود به آمریکا انجام داده است.»

ارسال نظرات