نماینده سابق مجلس نهم در گفتگو با «بسیج» :

50 درصد شهرک های صنعتی تعطیل و 50 درصد باقی مانده هم با کمتر از نصف ظرفیت مشغول کارند

علیرضا خسروی گفت: باید از آقای نوبخت پرسیده شود که چگونه تورم را امسال تک رقمی می دانید که حداقل 7500 واحد تولیدی راکد را شناسنامه دار کردید.
کد خبر: ۸۸۲۱۰۱۵
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۳
علیرضا خسروی نماینده سابق مجلس نهم و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی  خبرگزاری بسیج، با اشاره به تناقضات آماری که نوبخت در مبحث تورم ارائه می دهد اظهار داشت: این اولین بار نیست که آقای نوبخت با خنده، لبخند و روی خوش  تناقضات آماری را  ارائه می دهند؛ چندمین بار است که این رویه متناقض دیده شده است.

وی با بیان اینکه کاهش سود بانکی باید در جهت رونق واحد تولیدی قرار بگیرد افزود:  آنچه مسلم است تا زمانی که سود بانکی پایین نیاید و در جهت رونق اقتصادی بکار گرفته نشود، مدیریت واحد تولیدی صرفه اقتصادی ندارد و هر روز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی خواهیم بود از جمله تعطیلی 700واحد طلافروشی و اعتراضات دامدارانی که عرضه شیر با قیمت پایین برایشان صرفه نداشته است.

 خسروی بیان داشت: نوبخت چند مدت پیش کارت خرید کالا را مطرح کرد ولی نتیجه ای نداشته است؛ کارخانجاتی که کالاهای فراوانی تولید کرده ولی بازاری برای فروش و صادرات کالاهای تولیدی ندارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: باید از آقای نوبخت پرسیده شود که چگونه تورم را امسال تک رقمی می کنید، حداقل 7500 واحد تولیدی راکد را شناسنامه دار کردید، به نوعی این صحبت ها  فرار از ناموفقیت ها بوده است تا سرپوشی باشد که ناکامی های اقتصادی در دولت یازدهم مشاهده نشود.

وی در خاتمه افزود: آنچه در بخش اقتصاد می بینیم، بازده اقتصادی وجود ندارد، 50 درصد شهرک های صنعتی تعطیل است ، 50 درصد باقیمانده هم با ظرفیت کمتر از 30 درصد کار می کنند، اگر آقای نوبخت بتواند فعال سازی شهرک های صنعتی را  به صد درصد برساند و آمار بیکاری، مشکلات مسکن و ازدواج جوانان را رفع کند تورم یک رقمی پذیرفتنی است آمار ارائه شده توسط دولت با واقعیت تولیدی برابری ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار