خبرهای داغ:
فرماندار عجب شیر در آیین افتتاح این طرح ها طی سخنانی با قدردانی از دست اندرکاران اجرای طرح های مزبور با اشاره به محدودیت های منابع آب و ظرفیت شهرستان در زمینه کشاورزی، طرح های اجرا شده را در راستای اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی دانست.
کد خبر: ۸۸۲۱۰۰۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید شمس الدین مراثی افزود: مدیریت مصرف آب تنها در سایه اصلاح الگوی مصرف میسر می شود و همه دستگاه ها و ارگان های ذیربط وظیفه دارند تا نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی اظهار داشت: کمبود منابع آبی، کاهش میزان بارش نزولات جوی و عدم استفاده از شیوه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی موجب شده تا راندمان استفاده از آب کاهش یابد.

مراثی ادامه داد: یکی از مشکلات کمبود آب در عجب شیر، فعالیت چاه های غیر مجاز در سطح شهرستان است که باید نسبت به شناسایی و از مدار خارج کردن این چاه ها اقدام لازم صورت گیرد.

مراثی بیان کرد: با توجه به کمبودهای موجود در بخش کشاورزی، افزایش بهره وری در استفاده از آب در همه بخش های کشاورزی ضروری است و باید تلاش کرد تا با جلوگیری از مصرف آب و افزایش راندمان بهره وری از آب، بدون کاهش سطح زیر کشت میزان تولید را افزایش داد .

فرماندار شهرستان عجب شیر تاکید کرد: مهمترین راه برای گذر از بحران کم آبی استفاده از شیوه های نوین آبیاری است.

 این طرح ها شامل بهره برداری از طرح لوله گذاری نانسا و بولالو به طول ۴۵هزار متر به تعداد یک هزارنفر بهره بردار، مسیرگشایی جاده دسترسی به چهاربرود به طول چهارهزارمتر، افتتاح بزرگترین مرغ مادر گوشتی۱۵هزارقطعه ای عجب شیر بوده است.
برای اجرای این طرح ها ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان عجب شیر هزینه شده که ۲۸میلیارد و۳۰۰میلیون آن از اعتبارات دولتی و۸میلیارد ریال از خودیاری بهره برداران می باشد. 

ارسال نظرات