سردار علی محمد اکبری، با گرامیداشت روز حفاظت اطلاعات در سپاه، عملیات والفجر 8 را تجلی غرور ملی در هشت سال دفاع مقدس نامید.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۷۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در آئین بزرگداشت سالروز عملیات والفجر8 و روز حفاظت اطلاعات، ضمن تبریک دهه فجر، گفت: بعد از عملیات بدر و خیبر فرماندهان نظامی و نیروهای مسلح تصمیم گرفتند عملیاتی انجام دهند که سرنوشت جنگ را تغییر دهد؛ لذا در 20 بهمن 1364 عملیات والفجر8 انجام طراحی و اجرا شد.

سردار علی محمد اکبری،‌افزود: برای انجام عملیات والفجر8 نیاز بود آموزش های لازم دیده شود؛ چرا که هم عملیات آبی و خاکی بود، هم جنگ در شهر بود و خصوصا اینکه قرار بود عملیات عبور از رودخانه خروشان اروند صورت گیرد.

وی، با اشاره به نقش آفرینی رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ44قمربنی هاشم(علیه السلام) در عملیات والفجر8، گفت: در این عملیات مسئولیت جناح راست به تیپ44 قمربنی هاشم علیه السلام داده شد و 6 گردان از تیپ در نبردهای شدید و پاتک های دشمن حضور قهرمانانه داشت و شاهد این حماسه آماری است که امروز وجود دارد،‌که 200 شهید، 1246مجروح، یک اسیر و 3 مفقود از تیپ تقدیم شد.

سردار اکبری، عملیات والفجر8 را تجلی غرور ملی در هشت سال دفاع مقدس دانست و ضمن قدر دانی از زحمات مجموعه حفاظت اطلاعات،‌ بیان کرد: علت اصلی نام گذاری این روز به نام روز حفاظت اطلاعات در سپاه به خاطر برنامه های حفاظتی قوی و مستحکمی بود که در عملیات والفجر8 انجام گرفت.

وی، در پایان گفت: یاد شهیدان مدافع حرم به ویژه شهدای استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری را گرامی می داریم. 11شهید مدافع حرم از استان ماست. اولین شهید بسیجی مدافع حرم از استان ماست. اولین شهید جامعه پزشکی و امدادگری در دفاع از حرم اهلبیت علیهم السلام از استان چهارمحال و بختیاری است.

گفتنی است: مسئول حفاظت اطلاعات سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این مراسم با اشاره به گوشه هایی از توانمندی های دشمن و استعداد نیروهای خودی در عملیات غرور آفرین والفجر 8،‌که با رمز مقدس یازهرا سلام الله علیها در 20بهمن 1364 اجراشد، به تبیین نقش حفاظت در کسب این پیروزی بزرگ پرداخت.

سرهنگ پاسدار سید باقر حسینی با اشاره به روز حفاظت اطلاعات در سپاه بیان کرد: در عملیات والفجر 8 اسرار به خوبی حفظ شد و این امر سبب فریب دشمن و غافلگیری دشمن گردید.

وی، اظهار کرد: امروز همه باید بدانیم که اگر حفاظت اطلاعات را به خوبی انجام دهیم در همه کارها موفق خواهیم شد.

در این مراسم که با حضور فرماندهان، مسئولان، کارشناسان حفاظت و اطلاعات نیروهای مسلح و جمعی از کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد، با اهدای لوح به پدر شهید محمدحسن قاسمی، اولین شهید جامعه پزشکی در دفاع از حرم آل الله، تجلیل گردید.

ارسال نظرات