به منظور افزایش حجم صادرات محصول کشمش در حال پیگیری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به صادر کنندگان هستیم.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۳۷
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در جریان بازدید مرکز خرید حمایتی کشمش در شهرستان ابهر گفت: افزایش تولید و عرضه کشمش و افت قیمت های جهانی و در عین حال عدم تناسب عرضه و تقاضا از مهم ترین دلایل کاهش قیمت این محصول به حساب می آید.

عبدالله جعفری افزود: در پی افت قیمت کشمش، با پیگیری‌های مداوم سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و تاکید وزارتخانه متبوع بر لزوم اعمال حمایت های دولتی در این زمینه، طبق مصوبه اخیر دولت و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی هم اکنون به ازای فروش هر کیلو کشمش به مراکز تحت نظر سازمان تعاون روستایی مبلغ 500 تومان یارانه در وجه باغداران کشمش واریز می شود.

وی تصریح کرد: باغداران در مناطق مختلف استان زنجان با فروش کشمش تولیدی خود به مراکز تحت نظر سازمان تعاون روستایی و تایید آن توسط کارگروه خرید که متشکل از نمایندگان چند دستگاه دولتی و نظام صنفی کارهای کشاورزی است می توانند پس از تایید چک لیست نهایی و ثبت در سامانه مربوطه مبلغ یارانه مذکور را دریافت کنند.

جعفری با اشاره به اینکه دولت و سازمان تعاون روستایی در توافق قیمت و نحوه مبادله وجه کشمش مابین باغدار و مراکز خرید که همگی غیر دولتی هستند هیچ گونه دخالت و تعهدی ندارد، عنوان کرد: با عضویت کشاورزان و تولید کنندگان در زنجیره های ارزش و راه‌اندازی شرکت‌های بازرگانی و نهایتا بازاریابی و بازاررسانی مستقیم محصولات بسیاری از مشکلات و دغدغه های کنونی قابل رفع خواهد بود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه عرضه کشمش به قیمت پایین توسط ترکیه و چین در بازارهای هدف صادراتی، صادرات این محصول توسط کشورمان را تحت الشعاع قرار داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همچنین به منظور افزایش حجم صادرات محصول کشمش در حال پیگیری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به صادر کنندگان هستیم.

همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه فجر محمد علی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از مرکز خرید حمایتی کشمش در شهرستان ابهر بازدید کرد.

ارسال نظرات