همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه فجر، چندین پروژه کشاورزی در مناطق مختلف استان زنجان با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۳۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم بهره برداری از چندین پروژه کشاورزی در مناطق مختلف استان زنجان گفت: طبق برآورد صورت گرفته به تمام 200 هزار تن کشمش تولیدی کشور به ازای هر کیلو 5 هزار ریال مبلغی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت می شود و در این راستا کارگاه هایی در سطح استان ها و شهرستان ها اهلیت باغدار را تایید می‌کنند.

محمدعلی طهماسبی با اشاره به نقش حمایتی بیمه محصولات کشاورزی، بر ضرورت بیمه محصول انگور برای به حداقل رساندن ریسک تولید تاکید کرد.

وی افزود: متوسط تولید 16 تن انگور در هر هکتار با احتساب هزینه های تولید برای کشاورزان به صرفه نبوده و این میزان قابلیت ارتقا به 80 تن در هکتار را دارد.

طهماسبی اظهار داشت: کشمش یک محصول تجاری است و بازار محدودی دارد و لذا باید برای بدست آوردن بازارهای مختلف و استمرار در صادرات به این بازارها تلاش کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم تصریح کرد: در استان زنجان از سطح 16 هزار هکتار سالانه 220 هزار تن محصول انگور برداشت می شود به طوری که 11 هزار هکتار از این سطح با تولید 180 هزار تن به شهرستان ابهر به عنوان مهم ترین شهرستان تولید کننده انگور مربوط می شود.

حسین جعفری با اشاره به ظرفیت 35 هزار تنی فرآوری کشمش در استان زنجان، این استان را از استان های مهم صادر کننده کشمش دانست و عنوان کرد: کشمش استان همه ساله به صورت تیزابی و آفتابی فرآوری شده و به بازارهای هدف صادراتی ارسال می شود.

وی افزود: محصول کشمش متناسب با بازارهای جهانی امسال با افت قیمت مواجه شد که امید است با خرید حمایتی محصول از تاکداران، کشمش تولیدی هر چه سریع تر به بازارهای صادراتی راه پیدا کند.

گفتنی است، پنجمین کارخانه فرآوری کشمش فعال استان زنجان با مساحت زیر بنای 4 هزار و 600 متر مربع و سرمایه‌گذاری بالغ بر 61 میلیارد ریال نخستین پروژه‌ای بود که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، توسط مهندس طهماسبی در شهرستان ابهر افتتاح و به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات