رئیس تولیدکنندگان پروتئین سویا : یک سوم کارخانه‌های تولید سویا تعطیل شد
باقری گفت: یک سوم کارخانه‌‎های سویا تعطیل، یک سوم با ۳۰ درصد ظرفیت خود تولید می کنند، حدود یک سوم مابقی هم تولیدشان به اندازه ای پایین آمده که از دو شیفت به یک شیفت تقلیل یافته اند.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۱۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهمن باقری، رئیس انجمن تولیدکنندگان سویا گفت: نیاز بازار داخلی 2.5 میلیون تن کنجاله و سویا است که در ایران بیش از 200، 300 هزار تن تولید نمی‌شود لذا باید بقیه نیاز را از جاهای دیگر تأمین کرد.

وی افزود: بعد از برجام تحرکات جدیدی مربوط به سویا صورت گرفت و نمایندگانی بابت فروش سویا به ایران مراجعه کردند که البته این تأثیرات در حوزه بازرگانی بوده و باعث شده تا انتخابهای بیشتری داشته باشیم اما متأسفانه وضعیت کسب و کار و تولید داخل هیچ تغییری نکرده است.

رئیس تولیدکنندگان پروتئین سویا خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کارخانه‌ها همچنان تعطیل است و تولید در شرایط نامناسبی قرار دارد به طوری که یک سوم کارخانه‌‎ها تعطیل است، یک سوم دیگر تنها با 30 درصد ظرفیت خود تولید دارند .

باقری خاطرنشان کرد: یک سوم مابقی کارخانه‌ها که همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند تولیدشان به اندازه ای پایین آمده که از دو شیفت به یک شیفت تقلیل یافته اند و فروششان نیز کاهش یافته است.

رئیس تولیدکنندگان سویا بیان داشت: یکی از بزرگترین کارخانه‌های صنعت سویا که در اصفهان قرار دارد و از قدیمی ترین کارخانه‌های صنعت محسوب می شد کارخانه "پروتئین ایران" است که علاوه بر تولید سویا، سوسیس و کالباس نیز تولید می کرد اما متأسفانه و به دلیل مشکلات، فعالیت خود را متوقف کرده و در حقیقت این کارخانه پس از سال ها تلاش در این حوزه فعلا تعطیل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حقیقت ظرفیت تولید پروتئین انسانی 65 هزار تن است که در حال حاضر در داخل بیش از 25 تا 30 هزار تن تولید نمی شود یعنی تقریبا تولید به نصف رسیده و این کاهش تولید نیز در نتیجه بسیاری از مشکلات از جمله گران شدن دانه‌های سویا است.

ارسال نظرات