اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی "فجر انقلاب" 20 و 21 بهمن ماه در سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۲۰۸۹۷
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
محسن یوسفی مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج از برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی "فجر انقلاب" طی روزهای 20 و 21 بهمن ماه در سنندج خبر داد.

 

وی بیان داشت: بعد از اتمام آخرین مهلت ثبت نام جشنواره در 5 بهمن ماه سالجاری؛  120 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که  45 اثر بعد از بازبینی به مرحله افتتاحیه مسابقه راه یافتند.

 

یوسفی خاطر نشان کرد: اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی فجر انقلاب کردستان در سه بخش مولودی خوانی و دف نوازی گروهی، منقبت خوانی(تک خوانی) و تک نوازی برگزار شد که 45 اثر راه یافته به جشنواره در روز افتتاحیه به اجرای آثار خود می پردازند.

 

وی زمان برگزاری اختتامیه  جشنواره را روز پنج شنبه 21 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: نفرات و گروه های برتر دف نواز مولودی خوان، بعد از اعلام رای داوران انتخاب و با حضور مسئولین استانی از آنان تجلیل می شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: مراسم اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی " فجر انقلاب" به همت سازمان بسیج مداحان کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر در مجتمع نور سنندج برگزار می شود.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره جانفشانی های شهدای انقلاب اسلامی، گسترش فعالیت های فرهنگی و مذهبی در سطح استان، ارج نهادن به تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه دف نوازی و مولودی خوانی استان از اهداف کلی جشنواره می باشد.

 

ارسال نظرات