همایش «شکوه هجرت» با حضور سرهنگ بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بم، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان و با حضور دانشجویان جهادگر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان بم برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۲۰۸۷۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، مسئول بسیج دانشجویی بم در این همایش گفت: بسیج یک مجموعه چند منظوره است که در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، سازندگی، محرومیت زدایی، امنیتی و دفاعی نقش آفرین است و شکل‌گیری بسیج مستضعفین منشأ خیروبرکت فراوان بوده و با حرکت‌های عظیم جهادی محرومیت‌زدایی‌های بسیاری صورت گرفته است.

غلامرضا سلیمانی اظهار داشت: امسال بیش از 600 نفر از دانشجویان جهادگر در قالب 10 گروه جهادی در عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم در قالب اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم  فعالیت جهادی داشته اند.

وی تصریح کرد: شاخص ترین فعالیت های این  گروه ها شامل فعالیت های بهداشتی و درمانی، اقتصاد مقاومتی، عمرانی از قبیل ساخت مساجد و حسینیه،کمک به تعمیر مدارس، دیوارنویسی و زیباسازی روستاها، ساخت سرویس بهداشتی برای نیازمندان، فعالیت های فرهنگی، خدمات آموزشی، آموزش صنایع دستی، آموزش و مشاوره کشاورزی است.

مسئول بسیج دانشجویی بم خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های احکام اسلامی،کلاس روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، برگزاری یادواره شهدای روستا، مراسم شبی در محضر قرآن و مسابقات فرهنگی از دیگر فعالیت‌های این گروه‌های جهادی است.

سلیمانی زمان برگزاری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی بم را در سه بازه زمانی عید نوروز، تابستان و زمستان عنوان کرد وگفت: طی این اردوهای جهادی از روحانیون و اساتید حوزه علمیه دعوت شده است و در طول شبانه روز علاوره بر فعالیت های جهادی، کلاس های معرفتی، سبک زندگی اسلامی و تفسیر قرآن برای دانشجویان جهادگر برگزار می شود. 

ارسال نظرات