سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

قوه قضاییه در برخورد با فساد و حقوق‌های نجومی جدی‌تر عمل کند

نوروزی گفت: دستگاه قضایی درباره مسائلی مانند حقوق‎های نجومی و فساد اقتصادی آنطور که باید و شاید و انتظار رهبری جامعه و مردم است، یک اثر مثبتی را از خود نشان نداده و ضعیف عمل کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۸۰۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به تاکیدات امام خامنه‎ای مبنی بر لزوم برخورد جدی مسئولین با مسائلی از جمله فساد، گفت: باید اقرار کنیم که دستگاه قضایی درباره مسائلی مانند حقوق‎های نجومی و فساد اقتصادی آنطور که باید و شاید و انتظار رهبری جامعه و مردم است، یک اثر مثبتی را از خود نشان نداده و ضعیف عمل کرده و  به وظیفه خود به درستی عمل نکرده است.
 
نماینده مردم رباط کریم در ادامه این مطلب در بحث فسادهای اقتصادی نیز اظهار داشت: برخورد دولت نیز در این موضوع فرمالیته است و حالت سمبلیک و ظاهرسازی دارد و قاعدتا نتیجه‎ای در پی نخواهد داشت و قوه قضاییه نیز باید در برخورد با فساد و حقوق های نجومی جدی تر عمل کند.
 
 سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس عنوان کرد: علت اینکه  هر روز یک فسادی در جامعه رخ می‎دهد نشان دهنده این است که دولت و دستگاه قضایی کار خود را به درستی انجام نداده اند و اگر قوه قضائیه جدی‎تر و سریع‎تر به این قضایا ورود پیدا می‎کرد شاهد پیدایش فسادهای دیگر در جامعه نبودیم.
 
نوروزی در خاتمه اظهار داشت: ما در کمیسیون قضایی مجلس به دنبال این هستیم که سازمانی قضایی تشکیل دهیم که این سازمان هم دارای ضابط مخصوص و هم آیین دادرسی مخصوص و قضات مخصوص و کارآزموده و انقلابی باشد تا به پرونده‎های مربوط به فساد رسیدگی جدی صورت گیرد؛ به نظر می‎رسد این اقدام که یک پرونده خاصی را به یک قاضی ابلاغ ویژه بدهیم موثر نبوده و از ابتدا نیز در پرونده‎های فساد مثل پرونده کرباسچی، صندوق ذخیره فرهنگیان یا حقوق‎های نجومی و ... چون موردی ابلاغ می‎شود، رسیدگی‎ها و  محکومیت‎های آن اثر آنچنانی ندارد.
ارسال نظرات