خبرهای داغ:
نماینده حوزه علمیه در آموزش و پرورش :

تربیت باید قاعدانه و رونده باشد نه ساعقانه یعنی سوق دهنده

نماینده حوزه علمیه در آموزش و پرورش گفت: در روانشناسی تربیتی ذکر شده که وقتی شما پدر یا مادر میشوید، حق فکر کردن به خودتان را از دست میدهید و علمای تربیتی عقیده دارند که تربیت باید قاعدانه و رونده باشد نه ساعقانه یعنی سوق دهنده.
کد خبر: ۸۸۲۰۷۸۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به همت دفتر بسیج فرهنگیان و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تاکستان، نشست بصیرت و روشنگری با سخنرانی حجت الاسلام اسماعیلی نماینده حوزه در آموزش و پرورش، در سالن امام علی (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکستان برگزار گردید.

در این مراسم رضا رحمانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تاکستان اظهار کرد: روز 19 بهمن 57 تجلی حضور حماسی مردم تاکستان در جلوگیری از نفوذ لشگر ارتشی غرب جهت کودتای نظامی و سرکوب مردم در تهران بود و مردم تاکستان و بخش های تابعه نشان دادند که پای آرمانهای انقلاب اسلامی و امام (ره) ایستاده اند.

وی با اشاره به شکنجه های انقلابیون از جمله آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری، از نقش آنها در به ثمر نشستن نهال انقلاب تجلیل کرد و افزود: انقلاب اسلامی ما به راحتی به دست نیامده است و باید تمام ما فرهنگیان نیز به سهم خود همراه با ملت ایران در حفظ و نگهداری از این نعمت الهی تلاشمان را به کار بگیریم.

حجت الاسلام اسماعیلی نماینده حوزه در آموزش و پرورش در خصوص تربیت اسلامی بیان کرد: بر پایه اصول روانشناسان، محال است که انسان غلط زندگی کند و بتواند صحیح تربیت کند و طبق فرموده امام صادق (ع) که فرمودند: محفوظ ماندن فرزندان از خطرات و انحرافات به شایستگی پدر و مادرشان است و لذا طبق گفته اساتید تربیتی،عوامل تعلیم و تربیت شامل : وراثت ژن پدر و مادر، محیط، تغذیه، رنجها و پستی بلندی های زندگی است.

وی ابراز کرد: قانون وراثت یک قانون کلی و قطعی نیست و تغییری که در دیگران انتظار داریم ابتدا باید در خودمان ایجاد کنیم و وظیفه فرهنگیان و معلمین ما در عرصه تعلیم و تربیت سنگین است، چرا که دانش آموزان و فرزندان ما نگاهشان به شماست و شما مثل پیغمبرانی هستید در بین یک امت و باید الگویی مناسب برای آنها باشید.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: در روانشناسی تربیتی ذکر شده که وقتی شما پدر یا مادر میشوید، حق فکر کردن به خودتان را از دست میدهید و علمای تربیتی عقیده دارند که تربیت باید قاعدانه و رونده باشد نه ساعقانه یعنی سوق دهنده.

وی اولین شاخص در تربیت فرزندان را تقویت ایمان به غیب و راههای تقویت به غیب را توجه به خود و دیگران دانست و دومین شاخص را تقویت حیا و عفت در فرزندان عنوان کرد و نقش زنان و مادران را در تربیت فرزندان، نقشی اساسی و بنیادین دانستند.

در انتهای مراسم از دانش آموزان و معلمین ممتاز که در امور فرهنگی استانی حائز رتبه های برتر شده بودند، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

7001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها