خبرهای داغ:
رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز گفت: امروزه دشمن،با صورت نظام مشکل نداشته بلکه با سیرت آن مشکل دارد. مفتخریم که اینجا، جمهوری اسلامی بوده و در راس آن، امام مسلمین قرار دارد و نه تنها ایران بلکه کل دنیای اسلام را به اعتدال درمی آورد و این یک افتخار بسیار بزرگ است.
کد خبر: ۸۸۲۰۷۷۴
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، حسن عباسی رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز دوشنبه شب در همایش انقلاب اسلامی؛ ریزش ها و رویش‌ها که در مجتمع غدیر بیرجند با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد،اظهار کرد: طبیعت هر انقلابی ریزش و رویش است و همه انقلاب ها در مراحلی دچار ریزش و رویش نیرو می شوند و این موضوع اجتناب ناپذیر است.

وی مشکل اصلی جمهوری اسلامی ایران را خواص دانست نه عوام افزود: ضربه ای که در این 37 سال خورده ایم از خواص است چون اسلام را ختم شده در خودشان تلقی کردند و همیشه بی دلیل نگران بودند که این ساز کار غلطی است.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به این که با مرور تاریخ درمی یابیم که در تاریخ انبیا هیچ پیامبری فرصتی به اندازه عمر انقلاب اسلامی نداشته است، خاطرنشان کرد: فقط امیرالمومنین(ع) فرصتی 4 ساله داشتند و بقیه انبیا فرصت‌های محدودی در این خصوص داشته اند.

وی مردم ایران را بی نظیر دانست و گفت: هیچ پیامبری همچنین مردمی نداشته و گوش جوانان این ملت بر شنیدن حرف قرآن همواره باز بوده است .

عباسی با بیان این که بر کسی پوشیده نیست که جمهوری اسلامی توسط دو عبد صالح خدا طی 38 سال هدایت و رهبری شد، یادآور شد:آنچه مسلم است آن است که باید برای مردم شفاف سازی گردد که چنین فرصتی نصیب هیچکدام از ائمه نشده است و مردمی نبودند که آنها را همراهی کنند.

وی اضافه کرد: مردم ایران طی 38 سال انقلاب اسلامی سختی‌ها، کودتاها و جنگ‌های متفاوتی را متحمل شدند پس بنابراین مردم باید بدانند این زحمات توسط چه عقبه‌ای هدایت می‌شود و قدرشناس آن باشند.

انقلاب نکردیم که بعد از 37 سال با خرید هواپیما ذوق زده شویم

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز متذکر شد: چنانچه انقلاب اسلامی را به مسائل حکومت پهلوی و شرایط امروز محدود نموده و بگوییم که انقلاب اسلامی فقط توسط امام هدایت و رهبری شد و عقبه‌ای نداشت به این نتیجه می‌رسیم که ما انقلاب کردیم فقط برای خریدن یک هواپیما که آن را بر آسمان مشهد طواف دهیم.

عباسی ادامه داد: دلیل انقلاب ما این نبود که پس از گذشت 37 سال از جریان پیروزی انقلاب اسلامی با ورود هواپیما به کشور دچار ذوق زدگی غیر قابل وصفی شویم.

وی افزود: در حقیقت کسانی که دچار این ذوق زدگی های افراطی می شوند هیچگونه شناختی از انقلاب اسلامی، تحولات اجتماعی روز در سطح جهان و تاریخ انبیا و ائمه و امام راحل(ره) و همچنین آرمان‌های رهبری ندارند.

انقلابی ماندن مهم است نه انقلابی بودن

عباسی با اشاره به این که برجام،به طور عملی نقض و شکست خورد،عنوان کرد:مردم می دانند که موضوع برجام چیزی جز حماقت محض نبوده و نیست.

وی ضمن اشاره به برکات انقلاب در ادوار مختلف، تبیین کرد: یک قاعده ای وجود دارد و آن این است که انقلابی بودن مهم نیست،انقلابی ماندن مهم است؛ مسلمان بودن مهم نیست مسلمان ماندن مهم است.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز متذکر شد: جوانان باید به دنبال کسانی باشند که به دنبال اخذ دکترای اقتصاد شرق و غرب نباشند.

"مدرک گرایی" یک ویروس و مرض است

عباسی از "مدرک گرایی" به عنوان یکی از عوامل مهم ریزش مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: به همین دلیل است که بسیاری از آنان یارای نشستن پای میز مذاکره را ندارند.

وی "مدرک گرایی" را به عنوان یک ویروس و مرض دانست و مطرح کرد: جوانان عزیز،باید مدرک گرایی در این جامعه اسلامی از بین برود.

عباسی با بیان این که نظام‌سازی قرآنی و اسلامی با روش‌های مدیریتی غربی محقق نمی گردد، اظهار داشت: در نظام ولایت فقیه؛ فقه محور است و این نکته مهم در ادامه حرکت انقلاب بسیار حائز توجه است.

 فرهنگ انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته است

وی اضافه کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی امروز در بسیاری از کشورهای جهان تولید بازتولید و از مرزهای ایران فراتر رفته و آثار آن را در کشورهای لبنان، عراق، سوریه، نیجریه، یمن می‌توان مشاهده نمود.

این تحلیل گر سیاسی در ادامه صحبت هایش ضمن اشاره مجدد به بحث ریزش‌های بعد از انقلاب، متذکر شد: عدم تقوای کافی، فقدان بصیرت تاریخی، ساده انگاری از جمله موضوعاتی بود که سبب ریزش‌هایی شد که توجه به این مؤلفه‌ها در بررسی تاریخ سی و هشت ساله انقلاب اسلامی بسیار دارای اهمیت است.

شاخص انقلابیون آرمان‌های انقلاب و معیارهای رهبری است

عباسی تصریح کرد: برای ادامه حرکت انقلاب برای ما شاخص انقلابیون اول انقلاب نیست چرا که ممکن است به دلایل فکری و نفسانی دچار انحراف شوند از این جهت شاخص، آرمان‌های انقلاب و معیارهای رهبری است.

وی همچنین با تبیین شرایط جمهوری‌های یازده گانه بعد از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در مقطعی از تاریخ سی و هشت ساله انقلاب با شرایطی رو به رو بودیم که هر روز چند شبهه علیه اعتقادات و باورهای مذهبی مردم مطرح می‌شد که بسیاری از کسانی که این شبهات را بیان می‌ نمودند اکنون در رسانه‌های غربی سخن می‌گویند.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز یادآور شد: در مقطع دیگری از تاریخ سی و هشت‌گانه انقلاب اسلامی نیز سخن از عدالت محوری بر زبان جاری شد اما عدالت به پایین‌ترین سطح خود آورده شد و نتوانستند آنچه از عدالت مدنظر رهبرمعظم انقلاب بود را محقق نمایند.

چرا مسئولین به نظر مراجع تقلید در مورد ربوی بودن نظام بانکی رسیدگی نمی کنند؟

عباسی اذعان داشت: در نظام ولایت فقیه؛ فقه محور بوده و این نکته مهم در ادامه حرکت انقلاب بسیار مهم و قابل توجه است.

وی ادامه داد: به عنوان یک سوال چرا وقتی مراجع تقلید از ربوی بودن نظام بانکی ابراز گلایه دارند و حتی یک مرجع غربی سر درس خارج فقه بابت این موضوع اشک می‌ریزد، کسی به این وضعیت رسیدگی نمی‌کند؟

مدیری که در آمریکا تحصیل کرده از آن دولت تبری ندارد

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز خطاب به حضار جلسه با تاکید بر این که اولین چیزی که در ذهن شما می شکند باید کلمه دکترا باشد،ابراز کرد: در قانون کشور ما وضع شده که افراد دارای مدرک تحصیلی کمتر از فوق لیسانس نمی توانند وارد مجلس شوند؛مصیبت اینجا است که یک مدیر جمهوری اسلامی ایران برای تفریح با خانواده اش با برنامه ریزی که ازقبل انجام داده به آمریکا مسافرت می کند.

عباسی ادامه داد: بسیاری از افراد آنقدر با آمریکا و آمریکائیان راحت هستند که در آمریکا مدرک دکترایشان را اخذ کرده و بلافاصله پس از بازگشت به ایران مسئول دفتر رئیس جمهوری می شوند آن هم در دولت سازندگی و این موضوعات جای تامل ویژه دارد.

کسی که ولایت پذیر است همزمان برائت پذیر نیز است

وی با بیان این که کسی که ولایت پذیر است همزمان برائت پذیر نیز است،افزود: مدیرانی که در این نظام دکترایشان را بعد از انقلاب در آمریکا و اسرائیل گرفته اند،فاقد تبری هستند.

عباسی با اشاره به این که حکومتی که اینچنین مدیرانی را تایید می کند، یک اشتباه بزرگ را مرتکب می گردد،اذعان داشت: اینگونه مدیران حتی توانایی مناظره با کوچکترین دانشجویان بنده را ندارند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش ضمن اشاره به بحث "فتنه" تبیین کرد: فتنه در انسان به منظور آزمایش است و هرقدر که سطح افراد و جامعه دینی بالاتر رود،جریان فتنه نیز عمیق تر می گردد.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز ضمن اشاره به جریان فتنه 88 در کشور،بیان کرد: فتنه 88،ظرفیتی از چرکی بود که در سه لایه انباشته شده بود.

دشمن با صورت نظام مشکل نداشته بلکه با سیرت آن مشکل دارد 

عباسی با بیان این که امروزه دشمن،با صورت نظام مشکل نداشته بلکه با سیرت آن مشکل دارد،متذکر شد: مفتخریم که اینجا،جمهوری اسلامی بوده ودر راس آن،امام مسلمین قرار دارد و نه تنها ایران بلکه کل دنیای اسلام را به اعتدال درمی آورد و این یک افتخار بسیار بزرگ است.

وی مطرح کرد: ما امروزه نه باجنگ سخت و نه با جنگ نرم مواجه نیستیم بلکه در برابر جنگ نیمه سخت قرار داشته و باید تمام توجه مان را به این موضوع معطوف نماییم.

دولت پاسخگوی  ضعف های خود باشد

این تحلیلگر سیاسی ضمن اشاره به دولت یازدهم و فعالیت های آن بیان داشت:دولت باید به مردم در خصوص عدم اشتغال، مشکلات اقتصادی، بالا بودن نرخ بیکاری و بسیاری ضعف های دیگر پاسخگو باشد.

عباسی ضمن اشاره به ضرورت پاسخگویی شفاف به مردم، اظهار کرد: هر چه به سوالات کهنه تر برسیم قطعا از موفقیت کمتری درزمینه پاسخگویی به آن برخوردار خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروزه اشکالی در نظام جمهوری اسلامی است مربوط به اسلام نبوده بلکه مربوط به لیبرال بودن مدیران ما است که بایستی این موضوع اصلاح گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها