دیگر هدف «دشمنان» از تحریف امام راحل، جلوگیری از وحدت مسلمانان در دنیای اسلام و اقوام مختلف در کشور است چرا که وحدت مسلمانان همه نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده و بزرگترین منادی وحدت در برهه کنونی امام خمینی(ره) بوده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۷۶۷
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، حسن حیدری باقرآبادی*: مردی از سلاله سادات از شهر قم بپاخاست و با تاکید بر کلمه «لااله الا الله» و با وحدت و همراهی مردم، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و ساختار و حکومتی نو با شعارهای «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» را بنیان گذاشت که برای کشورهای اسلامی و ملت های آزادیخواه دنیا، الگو شد.

 بنیانگذار کبیر این انقلاب یعنی امام راحل از هیچ قدرتی نترسید و با توکل بر ذات یگانه خداوند متعال به حرکت خود ادامه داد و از صدور انقلاب سخن گفت. مستکبرین عالم که منافع ظالمانه خود را در خظر دیدند و شرق و غرب با وجود همه اختلافاتشان در مقابله با آن و نابود کردن این انقلاب به اشتراک رسیدند. وقتی از ترور و کودتا و جنگ تحمیلی و تهاجم فرهنگی و فتنه های 78 و 88 و... به نتیجه مطلوب خود نرسیدند چاره ای دیگر اندیشیدند.

طبیعی است که انقلاب اسلامی ایران به بنیانگذارش شناخته می شود و تداوم حرکتش بر اساس تفکرات و تئوری ها و مبانی امام خمینی(ره) خواهد بود که آن هم بر اساس اسلام ناب محمدی است لذا برای حصول نتیجه و به انحراف کشاندن و استحاله و نهایتا نابودی انقلاب اسلامی ایران باید جنس تقلبی از اسلام ناب محمدی یعنی همان اسلام آمریکایی جایگزین شده و مبانی و تفکرات امام راحل تحریف شود.

 ابعاد تحریف امام خمینی(ره)

وقتی امام خامنه ای در سخنرانی خود در سالگرد ارتحال امام(ره) نسبت به تحریف امام عظیم الشأن هشدار جدی می دهند و می گویند که « اگر راه امام را گم کنیم، یا فراموش کنیم،‌ یا خدائی نکرده عمدا به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.» یعنی تحریف امام راحل در ابعادی بسیار بزرگ در حال پیگیری است. ابعاد را در مفهوم دیگر می توان به جهات مختلف تعبیر کرد به این معنا که آیا امام راحل از جهت سیاسی، از جهت فقه، از جهت شخصیت، از جهت اندیشه و تفکرات یا از جهات دیگر مورد تحریف قرار می گیرد. به نظر می رسد تحریف امام(ره) از این منظر نیز ابعاد گسترده ای دارد.

یکی از ابعاد تحریف امام(ره)، تأویل و تفسیر به رأی نظرات و آرای امام راحل است که هر گروه و دسته ای تلاش می کنند نظرات و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به نفع خودشان تفسیر و تأویل کنند. سایت «جرس» ارگان حلقه لندن (اتاق فکر رسمی جنبش سبز در خارج کشور) در تاریخ 5 خرداد 1392 و با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «آیت‌الله خمینی در برابر آیت‌الله خمینی» بر این موضوع تاکید می کند که:«... محتملاً در وضعیت خاص ایران تا اطلاع ثانوی، «آیت‌الله خمینی» حکم متن مقدسی را دارد که باید آن را به نفع دموکراسی تأویل کرد».

از دیگر ابعاد تحریف امام(ره) می توان به تحریف شخصیت امام خمینی(ره)، خاطره سازی، تحریف اندیشه های امام(ره)، تحریف اخلاق و رفتارهای امام(ره)، توجیه امام(ره)، بدیهی سازی گفتمان امام(ره) و... اشاره کرد. برخی برای این که عدالت خواهی، ساده زیستی، مردم داری، دین محوری، کمک به ملت های مستضعف و … را به فراموشی بسپارند از هر حربه ای استفاده می کنند،‌ با توجیه، با تحریف تاریخ، با تفسیر به رأی، با خاطره سازی، با تحریف شخصیت امام و بزرگان اسلام و انقلاب و با توهین و تهمت به کسانی که هنوز مقید به رفتارهای انقلابی هستند، تلاش می کنند چهره انقلاب را در ذهن مردم تحریف و شخصیت های انقلابی را در اذهان مردم تخریب کنند. در این میان، شخصیت امام خمینی به عنوان یک خط کش مهم انقلاب و انقلابی گری عمل می کند و رفتارها و گفتارهایش به مثابه سدی در برابر تحریفات انقلاب عمل می کند و در چنین شرایطی یکی از ناجوانمردانه ترین روش ها برای تحریف انقلاب، تحریف شخصیت امام، تأویل به رأی خصوصیات بارز ایشان در استکبارستیزی، ساده زیستی، عدالت خواهی، دین محوری و … جریان خاطره سازی است. وقتی امام خمینی در سخنرانی ها و دست نوشته های و رفتارشان مکرراً بر دشمنی با استکبار و کنار نیامدن با ایشان تأکید کرده اند، تلاش می شود تا با ساختن خاطره، تمام آن گفتارها، نوشتارها و رفتارها را مخدوش نمایند. جامع دیدن امام راحل توسط عده ای فراموش می شود  دلیل عمده آن هم این است که برخی ها بجای اینکه خود را با امام(ره) هماهنگ کنند می خواهند امام را با خود هماهنگ کنند لذا از نگاه اینگونه افراد، امامی که به قول رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای «تا روز آخر نسبت به آمریکا همین احساس(شیطان بزرگ) را داشت. عنوان شیطان بزرگ را هم به کار می برد و هم از بن دندان اعتقاد به این قضیه داشت»، موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا جلوه داده می شود.

 

اهداف تحریف امام خمینی(ره)

در بررسی تحریفاتی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در خصوص سخنان، شخصیت، ویژگی ها، صفات بارز، آرا، افکار و اندیشه ها و روحیات امام راحل صورت گرفته می توان تحریف کنندگان را به سه دسته «دشمنان»، «دوستان نادان» و «به ظاهر دوستان» تقسیم کرد.

 هدف دیگر «دشمنان» از تحریف امام بزرگوار، جایگزینی اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی است. اسلام مدنظر امام، اسلامی است که قاعده « نفی سبیل» جزو محکمات آن است و اسلامی است که در آن «سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست» است. وقتی اسلام آمریکایی بجای اسلام ناب محمدی حاکم شود آخوند درباری پرورش می دهد، داعش و القاعده و طالبان و بوکوحرام و... تربیت می کند و «خادم الحرمین الشریفینی» تحویل می دهد که برای تنظیم برنامه ها و سیاستهایش چشم به استکبار دارد  و در این راستا جنگ های نیابتی راه انداخته و باری سنگین از دوش استکبار بر می دارد.

از دیگر اهداف «دشمنان» از تحریف امام راحل، پیشگیری از تحقیرشدن مستکبرین در نگاه ملتها و دولتهای دنیاست. امام عظیم الشأن به قدرت الهی اتکال داشت و به این وعده الهی که «أِنَّ اللهَ یُدافِعُ عَنِ اَلَّذین آمَنُوا أِنَّ اللهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ»(آیه38 سوره مبارکه حج) اعتقاد محکم داشت و در شرایطی که قریب به اتفاق کشورهای عالم در مقابل آمریکا کرنش می کردند فریاد برآورد که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.»

 "الوین تافلر" در کتاب «جابجایی در قدرت» اذعان می کند که کار بزرگ امام این بود که برای اولین بار یک نفر غرب را با تمام محتویاتش نادیده گرفت. هدف دیگر «دشمنان» از تحریف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تداوم استعمار و چپاول ملت ها و کشورهای مظلوم و مستضعف است. ایران اسلامی توانست الگویی جدید را به دنیا ارائه کند که کشوری مستقل از آمریکا و شوروی، روی پای خود بایستد و باوجود تحریم، تهدید، توطئه، کودتا، تفرقه افکنی، جنگ تحمیلی، فتنه انگیزی داخلی و خارجی، تهاجم فرهنگی و... نه تنها دچار بحران نشود بلکه در زمینه های مختلف هوافضا، هسته ای، پزشکی، نانو فناوری، سلول های بنیادین، موشکی و... رتبه های تک رقمی دنیا را کسب کرده و به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کند.

دیگر هدف «دشمنان» از تحریف امام راحل، جلوگیری از وحدت مسلمانان در دنیای اسلام و اقوام مختلف در کشور است چرا که وحدت مسلمانان همه نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده و بزرگترین منادی وحدت در برهه کنونی امام خمینی(ره) بوده است. زدن ریشه «ولایت فقیه» به عنوان میراث گرانقدر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از دیگر اهداف «دشمنان» در تحریف امام(ره) است. بی راه نیست اگر بگوییم پویایی و طراوت و تداوم اثرگذاری این مکتب متوقف به برافراشتگی پرچم ولایت فقیه به عنوان عصاره و جوهره شخصیت حضرت روح الله (ره) است. دوست و دشمن بر این موضوع اعتراف دارند که ولی فقیه بوده است که توانسته کشتی انقلاب را در امواج پرتلاطم کنونی به ساحل سلامت برساند لذاست که تمامی تلاش «دشمنان» در راستای زدن ریشه های این میراث ارزشمند امام راحل از طریق تحریف امام(ره) بوده و خاوهد بود

دیگر هدف «دشمنان» از تحریف امام(ره)، مقابله با اندیشه خودباوری است که بواسطه مکتب امام راحل بین جوانان، دانشجویان، دانشگاهیان و همه اقشار کشور رسوخ کرده و کشورمان را باوجود انواع توطئه ها به پیشرفت های شگفت انگیزی رساند. هدف دیگر «دشمنان» از تحریف امام(ره)، انصراف ملت های آزادیخواه دنیا از مبارزه با مستکبرین عالم است.یکی از عناصر اصلی مکتب امام(ره) مبارزه است تا جایی که ایشان می فرماید: «تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم»(صحیفه نورجلد ۲۱ - صفحه ۸۹).

گروه دیگری که دست به تحریف امام(ره) می زنند «به ظاهر دوستان» هستند که طیف وسیعی را تشکیل می دهند از کسانی که زمانی با انقلاب همراهی می کرده اند تا افرادی که بدون هیچ همراهی با انقلاب، اکنون مدعی آن شده و ادعای دلسوزی برای مردم می کنند.

«نیاز آمریکا به رابطه با ایران» یکی دیگر از اهداف «دشمنان» و در رأس آنها آمریکا از دلایل تحریف امام(ره) است. امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی صراحتا اعلام کردند که «ما آمریکا را زیر پا می گذاریم»( صحیفه نور جلد۱۷،صفحه۲۳۳ ) که این نوع رفتار و برخورد برای بسیاری از ملتهای دنیا الگو شد. بنابراین یکی از سیاست های آمریکا برای مقابله با ایران ادعای دوستی و نفوذ به سیستم های امنیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی کشورمان ایران برای زدن ضربه نهایی بود لذا در این راستا دست دوستی به سمت کشورمان دراز کردند، دست چدنی که دستکشی مخملین روی آن را پوشانده بود لذا در این حوزه باید امام خمینی(ره) که آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می کند تحریف شود تا بتوان باب مذاکره و ایجاد رابطه ایران با آمریکا را بازکرد. اما طیفی دیگر از «دوستان نادان» و «به ظاهر دوستان» کسانی هستند که از گذشته خود در همراهی با انقلاب و مبارزه با ظلم و ظالم خسته و یا پشیمان شده اند و به این نتیجه رسیده اند که باید با کدخدای دهکده جهانی بست تا به آرامش و رفاه و آسایش رسید و یا چرب و شیرین دنیا بر دهانشان مزه کرده به سمت اشرافیگری و تجملات روی آورده اند اما این رویه ها با روحیه ساده زیستی، ظلم ناپذیری، مقابله با استکبار، بی اعتنایی به ابرقدرت ها و... امام(ره) سازگاری ندارد پس باید امامی جدید به مردم و نسل های جدید ارائه کنند.

دیگر هدف «دوستان نادان» و «به ظاهر دوستان» از تحریف امام خمینی(ره)، تحریف «خدمت» است؛ امام راحل عظیم الشأن خود را خادم ملت و مستضعفین و کوخ نشینان را ولی نعمت می دانست و می گفت که به من خادم ملت بگویید بهتر است تا رهبر، لذا تحریف امام(ره) مساوی خواهد بود با تحریف خدمت و خدمت رسانی و کسانی که به تجمل گرایی، اشرافی گری، پایتخت نشینی عادت کرده و حوصله رسیدگی به مشکلات مستضعفین در گوشه و کنار کشور را ندارند وقتی در مسئولیت قرار بگیرند چاره ای ندارند جز اینکه امام(ره) را تحریف کنند.دیگر هدف «دوستان نادان» یا «به ظاهر دوستان» از تحریف امام(ره)، مذاکره با آمریکا و کنار آمدن با شیطان بزرگ است چرا که حتی برخی از اینان دلسوزانه فکر می کنند که اگر برای دلخوشی مستکبرین برخی حرفها را نزنیم یا برخی کارها را انجام ندهیم آنها دست از دشمنی با ما برخواهند داشت.

 

*دبیر شهرستان کوهپایه اصفهان

انتهای پیام/

ارسال نظرات