رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با تاکید بر اینکه در برنامه ششم هیچ دستگاهی حق ندارد حساب اختصاصی داشته باشد، گفت: شفافیت حقوق، دستمزد و مزایای مدیران از مشخصه‌های دیگر این برنامه است .
کد خبر: ۸۸۲۰۷۳۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت: برنامه ششم توسعه همه را یکسان دیده است و به هیچ کس توجه ویژه ندارد، حقوق مدیران باید شفاف باشد و تمام دریافتی‌های مسئولان باید در سامانه‌ای قابل دسترسی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه شاید این قسمت سخت‌ترین بخش برنامه بود اما بهترین بخش برنامه برای ایجاد عدالت هم محسوب می‌شود، افزود: به رونق اقتصادی کشور در برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژه‌ای شده است چراکه باید از رکود فعلی خارج شده و نقدینگی را کاهش داد.

حاجی بابایی با بیان اینکه از سال 1392 تاکنون رشد نقدینگی 2.5 برابر شده است، تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار از ویژگی‌های دیگر برنامه ششم است چراکه درحال حاضر بیکاری در جامعه بیداد می‌کند و بیشتر خانواده‌ها گله دارند که چند فرزند تحصیلکرده بیکار دارند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری از 12.6 درصد در ابتدای برنامه باید به 8.6 درصد در پایان برنامه برسد، افزود: این موضوع بدین معنی است که هر سال بین هشت دهم درصد نرخ بیکاری باید کاهش یابد و رشد شتابان کشور به 8 برسد و نرخ تورم تک رقمی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس عنوان کرد: پیش‌بینی درآمدهای دولت باید هر سال 770 هزار میلیارد تومان باشد تا بتوانیم به شاخص‌های موردنظر برسیم، برای این منظور همه موانع سرمایه‌گذاری را از راه دولت برداشتیم.

حاجی بابایی افزود: برنامه ششم یک برنامه شفاف است، با ابلاغ سیاست‌های 80 گانه برنامه ششم توسعه کشور و سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، راه روشنی برای ما ترسیم شد.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه 22 محور مهم جامعه آسیب‌شناسی شده و این برنامه موضوع محور است اظهار داشت: چسبندگی مردم و نظام به یکدیگر، ایجاد پیوند عمیق بین مردم نظام، راهکارهای رونق اقتصادی فرهنگی، اقتدار کشور درخارج از مرزها، تقویت پیام انقلاب اسلامی و بازگشت به ارزش‌ها در این برنامه مدنظر بوده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه عنوان کرد: برای رونق اقتصادی باید تمام دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها بسیج شوند چراکه باید پنج سال بی‌وقفه کار کرده. با اشرافی‌گری و زیاده‌طلبی نمی‌توان تغییری در وضعیت فعلی جامعه ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت به عنوان رقیب از سرراه بخش خصوصی کنار کشیده شده است، تصریح کرد: باید بهره‌وری در این برنامه به 2.8 درصد رسیده و ضریب رشد جینی0 34 دهم درصد در 5 سال آینده عملی شود.

حاجی بابایی عنوان کرد: 770 هزار میلیارد تومان تحقق درآمد دولت در هر سال است که از این رقم 180 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از طریق بانک‌هاست، همه شرایط و قوانین برای بانک مرکزی تعریف شده و بانک مرکزی موظف به ایجاد سامانه‌ای شده تا تمام حساب‌های دولتی در آن متمرکز شود.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم هیچ دستگاهی حق ندارد حساب اختصاصی داشته باشد، افزود: شفافیت حقوق، دستمزد و مزایای مدیران از مشخصه‌های دیگر این برنامه است، برنامه ششم یک اتاق شیشه‌ای است که نهادهای نظارتی باید میزان تحقق شاخص‌های آن را همواره بسنجند و این ویژگی منحصر به فرد برنامه ششم است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه بیان کرد: برای بانک مرکزی شورای فقهی تعریف شده ‌و اقتدار بانک مرکزی با حساب‌های برخط می‌تواند به گردش اقتصاد کمک کند.

حاجی بابایی با انتقاد از نگاه زیاده‌طلبی و اشرافی گری که به عنوان یک فرهنگ غلط در برخی از افراد بوجود آمده است، گفت: در زمان دفاع مقدس بی‌ادعاترین انسان‌ها عزیزترین سرمایه خود را درکف می‌گرفتند و چیزی به نام دریافتی‌های کلان و حقوق‌های ‌نجومی نداشتیم اما پر افتخارترین مردم دنیا بودیم.

ارسال نظرات