در مراسم افتتاح كانون بسيج رسانه موسسه فرهنگي هنري خراسان فرمانده سپاه امام رضا(ع) انقلابی بودن را تنها یک شعار ندانست و گفت: انقلاب در تمام عرصه‌هاي نظام جمهوری اسلامی ایران نمود پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۷۳۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاري بسيج در خراسان رضوی، سردار یعقوب علی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) ظهر ديروز در مراسم افتتاحیه کانون بسیج رسانه مؤسسه فرهنگی هنری خراسان با تبريك و گراميداشت ايام الله سي و هشتمين فجر انقلاب اسلامي افزود: امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود و این سخن امام از روی تفکر و تعقل بود و امروز شاهد نمود پیدا کردن این سخن امام در تمامی عرصه‌های انقلاب هستیم.
وی با اشاره به نقش مهم بسيج در تمامي عرصه ها اظهار داشت: حرکت در مسیر انقلاب اسلامی باعث تحکیم پایه‌های نظام می‌شود و بسیج به‌عنوان یک نهاد انقلابی باعث تحکم هر چه بیشتر پایه های انقلاب می شود.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: امام از لفظ انفجار استفاده کرده بدین معنی که انفجار قدرت آفرین و موج آفرین است که این موج در ابتدا باعث از بین رفتن حکومت ستم شاهی پهلوی شد اما همچنان آن موج ادامه دارد و شاهد آن هستیم که این موج انقلاب در تمام جهان گسترش یافته است.
سردار نظري با بیان اینکه همانطور که امام(ره) فرمودند این انفجار در در سایه نور بود، گفت: این بدان معنی است که این موج انقلابی همراه با روشن فکری و آگاهی بود و کورکورانه نبوده است و این نور باعث می‌شد خوب را از بد تشخیص بدهیم و ما نیز باید این فرمایش امام(ره) را در تمام عرصه‌های زندگیمان سرمشق خود قرار دهیم.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: البته نباید سخن امام خامنه‌ای(مدظله) را نیز فراموش کنیم که می‌فرمایند من یک انقلابی هستم و این انقلابی بودن تنها یک شعار نیست بلکه در تمام عرصه‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران نمود پیدا کرده است.
وی افزود: فرد انقلابی نیز باید موج آفرین باشد و همانگونه که انقلاب به ما آموخته است باید این خروش و انقلابی بودنمان را حفظ کنیم و به عرصه ظهور بیاوریم.
سردار نظری تصریح کرد: این انقلابی بودن و انقلابی رفتار کردن علت اصلی سعادت و موفقیت انقلاب اسلامی بوده است و هرجا که ما ضربه خورده‌ایم و کمی و کاستی به وجود آمده بخاطر غیر انقلابی رفتار کردن ما بوده است.
وی با بیان اینکه اگر بنا است انقلابی عمل کنیم باید راه کارهای انقلاب را پیش بگیریم و از الگوها و تجربیات انقلاب استفاده کنیم و این رمز پیروزی است، گفت: تمام کژتابی‌ها و کاستی‌های موجود در کشور بخاطر غیر انقلابی عمل کردن مسؤولان در آن بخش‌ها است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: تمام تحلیل‌گران سیاسی بر این باورند که آمریکا در حال سقوط است و ترامپ با این رفتار و سیاست که پیش گرفته جرقه‌های فروپاشی نظام امپریالیستی آمریکا را زده است.
وی با اشاره به اینکه بسیج محلی است برای پرورش تفکر انقلابی، تأکید کرد: همه ما تحت تأثیر محیط پیرامون خود هستیم اما گاهی نیاز است به خود از دریچه انقلاب نگاه کنیم و خود را برای نیازهای انقلاب آماده کنیم.
سردار نظری ادامه داد: بسیج یک کانون بزرگ جهت تعالی افراد انقلابی است و در این کانون فرقی نمی‌کند که متعلق به چه قشری از جامعه هستی، نیروهای انقلابی در تمام عرصه‌ها جلودار و پیشرو هستند اما نیروهای انقلابی نیاز به آمادگی فرهنگی، تشکیلاتی، فکری و عقیدتی دارند تا بتوانند در مقابل هجمه‌های دشمن به مقابله بپردازند.
وی ادامه داد: بسیج از تمام ظرفیت‌های جامعه استفاده می‌کند و می‌کوشد تا در ابتدا باعث خودسازی افراد و سپس جامعه سازی شود که این همان الگو و اصل انقلاب اسلامی است.
سردار نظری با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج مراکز آماده‌سازی نیروهای انقلابی است که این نیرو ها باعث استحکام بخشیدن به پایه‌های انقلاب اسلامی می‌شوند، گفت: باید پایگاه بسیج رسانه در روزنامه خراسان از یک درخشندگی خاصی برخوردار باشد و هم‌زمان با سازندگی درونی این پایگاه، شاهد سازندگی برونی شما اهالی رسانه و قلم باشیم.
وی تصریح کرد: در زمان کنونی کل دنیا جلوی انقلاب اسلامی به زانو در آمده‌اند و از بخش بیرونی انقلاب هیچ نگرانی نداریم اما باید از هر زمانی بیشتر مراقب باشیم تا خواستگاه و جامعه انقلابی ما دچار مشکل نشود و امروز دشمن می‌خواهد از این قسمت به انقلاب ضربه وارد کند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه در زمان کنونی جامعه‌سازی بسیار مهم است و این موضوع نقش رسانه را از هر زمانی سنگین‌تر کرده است، خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌مداران بزرگ آمریکایی می‌گوید که دشمنی با آمریکا خسارت‌آور است اما دوستی با آمریکا کشنده است، این کشندگی ظاهری نیست بلکه آن‌ها هویت جامعه را از بین می‌برند همانگونه که سعی داشتند در زمان پهلوی هویت جامعه مسلمان ایران را از بین ببرند.
وی در پایان تصریح کرد: خط‌کش ما برای ارزیابی عملکرد انقلاب اسلامی نباید آب و نان باشد زیرا دستاوردهای بسیار مهمتری از این‌ها در سایه انقلاب اسلامی تحقق یافته است که شاید جوانان امروز ما از آن‌ها بی‌خبر باشند.
خاطر نشان مي شود درپایان  این مراسم كه با حضور جمعي از مديران رسانه اي استان برگزار شد؛ امین بهنام به عنوان مسئول کانون بسیج رسانه موسسه خراسان معرفی و حکم خود را ازفرمانده سپاه امام رضا (ع) در یافت و از خانواده شهیدان سیدی و جهانی تجلیل شد و اين كانون به نام شهيدان سيدي و جهاني نام گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها