خبرهای داغ:
حسینی شاهرودی مطرح کرد:

اختلاف های نجومی در گزارشات درآمدهای نفتی طی سال های ۸۷ تا ۹۱/ ضرورت معرفی متخلفان به دستگاه قضا

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصای مجلس تأکید کرد که مغایرت های فاحش در گزارشات درآمدهای نفتی طی سال های ۸۷ تا ۹۱ وجود دارد، که مجلس از آن رفع ابهام می کند.
کد خبر: ۸۸۲۰۶۴۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و امور دارایی و دیوان محاسبات برای بررسی اسناد و حساب های مربوط به صادرات نفت طی سال های 87 تا 91، گفت: مجلس از مسیرهای مختلف اطلاعات و گزارش جمع آوری می کند.

وی ادامه داد: درخصوص درآمدهای نفتی طی سال های 87 تا 91 نیز وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت افتصادی و امور دارایی و خزانه گزارش های متفاوتی داده اند، لذا به دلیل مغایرت های فاحش در گزارش ها مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه 96 تصمیم گرفتند که کارگروهی تشکیل دهند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کارگروه بررسی اسناد نفتی طی سال های 87 تا 91 گزارش جامع و یکسانی به مجلس ارائه می دهد، افزود: مغایرت گزارش ها درباره واریز درآمدهای نفتی در گزارش ارائه شده به مجلس رفع می شود و دلایل مغایرت ها مشخص می شود.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه خروجی درباره واریز درآمدهای نفتی طی سال های 87 تا 91 به خزانه منفی بوده است، ادامه داد: باید مشخص شود که آیا دولت گذشته به تعهدات خود درباره درآمدهای نفتی عمل کرده است یا خیر، باید سه حوزه دولت که تامین کننده، نگهدارنده و تخصیص دهنده درآمدهای نفتی هستند، گزارش ها را به دیوان محاسبات ارائه دهند و این گزارش درکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گزارش مجلس برای شفاف سازی چگونگی هزینه کرد درآمدهای نفتی طی سال های 87 تا 91 است، یادآور شد: وظیفه قانونی مجلس به عنوان ناظر رفع ابهام است و درخصوص درآمدهای نفتی طی این سال ها رفع ابهام می کند و اختیار و وظیفه مجلس بررسی و رفع ابهام است.

عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر تخلفی درخصوص واریز درآمدهای نفتی به خزانه صورت گرفته باشد، مسئولان امر به دستگاه قضایی معرفی می شوند، البته امیدواریم که به جای تخلف؛اختلاف محاسباتی رخ داده باشد، اما متاسفانه به حدی این اختلاف ها فاحش و درشت بوده که نیازمند شفاف سازی و رفع ابهام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها