مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعداد 257 پرونده در واحد کمیسیون پزشکی قانونی استان در 10 ماهه امسال با موضوعات مختلفی چون بررسی اعتراض به گواهی اولیه، قصور پزشکی، مسئولیت کیفری، روانپزشکی تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۵۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
کامروز امینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در 10 ماهه امسال تعداد 257 پرونده به واحد کمیسیون پزشکی قانونی استان ارجاع شد، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 94 که تعداد پرونده ها 183 مورد بود، 40.4درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تعداد 46 کمیسیون جهت بررسی پروندهایی با موضوع قصور پزشکی تشکیل شده است که31 پرونده تبرئه و 15 پرونده منجر به محکومیت شدند.

امینی افزود: این آمار در سال گذشته بررسی 18 پرونده بوده که 9 مورد منجر به محکومیت شده و بیشترین آمار در پرونده های محکوم شده به ترتیب زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی ، پوست و مو ، ارتوپدی،جراحی مغز و اعصاب و دندانپزشکی است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: واحد کمیسیون استان موضوعات مورد بررسی را در سه دسته معاینات عمومی، روانپزشکی و قصور پزشکی قرار می دهد که بیشترین فراوانی در دسته عمومی بررسی گواهی های پزشکی قانونی در حوادث ترافیکی و ضرب و جرح و در دسته روان پزشکی، بررسی وضعیت روانی(جهت اداره امور مالی)، مسئولیت کیفری و گواهی رشد روانی بوده است.

ارسال نظرات