ثبت گواهی امضاء الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شد.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۱۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: صدور گواهی امضای الکترونیک در راستای ثبت آنی معاملات و ارایه خدمات الکترونیک ثبتی مطمئن در فضای مجازی، انجام شده است.

محوری افزود: با آغاز به کار اجرای طرح گواهی امضای الکترونیک نیازی به ارسال برگه خلاصه معامله به واحد ثبتی نیست و اطلاعات الکترونیکی خلاصه معامله مجهز به امضای الکترونیک کفایت می‌کند و بدون نیاز به داده‌آمایی،اطلاعات در بانک املاک سازمان تثبیت می‌شود.

وی با بیان اینکه امضای الکترونیکی نوعی رمزنگاری است ادامه داد: هنگامی که پیغامی از کانالی با امضای الکترونیکی برای شخص گیرنده ارسال می‌شود شخص گیرنده می‌تواند مطمئن باشد که همان شخص فرستنده پیغام را امضا کرده است و محتوای پیغام جعلی نیست.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: همچنین امضاهای الکترونیکی می‌توانند امضاهایی غیرقابل انکار را ایجاد کنند به این معنی که شخص امضاکننده نمی‌تواند ادعا کند که من متن مورد نظر را امضا نکرده‌ام.

محوری با اشاره به اینکه امضاء الکترونیک را می‌توان گواهی الکترونیکی دانست که در بردارنده‌ی کد خصوصی،‌ کد عمومی و امضا است افزود:این گواهی سبب شناساندن فرد دارنده‌ی آن به طرف مقابل است.
ارسال نظرات