فرمانده حوزه عشایری لرستان در گفتگو با «بسیج»:

باور مسوولین به اقتصاد مقاومتی مهم است

مهرداد ترانی با بیان اینکه انعقاد قراردادهای خارجی اعم از توتال، شل، ایرباس و بوئینگ خلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است افزود: باور و عمل کردن مسوولین به اقتصاد مقاومتی مهم است و نباید برخورد شعاری داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۲۰۱۴۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
مهرداد ترانی فرمانده حوزه عشایری لرستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در راستای کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است. لذا ابتدا باید درک صحیح از اقتصاد ملی و همچنین فضای اقتصاد جهانی و متعاقبا شدت فشاری که نظام سلطه نسبت به ایران داشته است به دست آوریم.

وی با بیان اینکه انعقاد قراردادهای خارجی اعم از توتال، شل و ایرباس و بوئینگ خلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است افزود: دولت باید در زمینه الزامات اقتصاد مقاومتی تلاش کرده و در این بین باور کردن و عمل کردن مسوولین هم مهم است و نباید برخورد شعاری داشته باشند. بدیهی است که تحقق هر شعار و شکل گیری هر نهضتی در کشور نیازمند زمینه‌هایی است. طبیعتا فراگیر شدن حرکت جهادی در اقتصاد کشور از جمله الزاماتی است که امکان تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که مدیریت کار و ارتباط با شرکت‌های داخلی در درازمدت می تواند سودآوری‌های بیشتری را ایجادکند. لذا باید در جهت اینکه این واحدهای تولدی بتوانند این مهم را انجام دهند  باید سرمایه گذاری وسیعی شکل بگیرد. چراکه واحدهای تولیدی نیاز به  انتخاب و مدیریت ارتباطات  موثر با مشتریان داخلی دارند .

بقای واحدهای تولیدی ایجاب می کند که تلاش جدی از سوی دولت فراهم گردد تا بتوانند از رقیبان خارجی خود در افزایش سهم بازار تولیدات یا عرضه خدمات پیشی بگیرند. دولت باید بتواند حداقل مشخصه‌های واحدهای تولیدی داخلی را جمع آوری کند، تا بتواند برنامه‌های تک به تک را به اجرا درآورد. در مهم ترین گام شناسایی واحدهای تولیدی و نیازهای او بسیار مهم است و همین موجب شناسایی اصولی تولیدکننده داخلی بالفعل و بالقوه شده و منجر به برنامه ریزی صحیح و کنترل سطح بازار خواهد شد و به تبع آن سطح کیفی کالا و خدمات داخلی هم ارتقا پیدا می‌کند.

لذا آنچه واحدهای تولیدی از دولت انتظار دارند این است که احترام و تکریم واحدهای تولیدی از سوی دولت صورت بگیرد تا بتواند الزام بقای آنها را مورد تاکید و توجه قرار دهد. و باید دولت سعی در جلب رضایت واحدهای تولیدی، حفظ و بقای واحدهای تولیدی به عنوان اینکه بازار داخلی باید در اختیار آنها قرار بگیرد و از سوی هم به تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم بپردازد. چرا که این درک بوجود آید که واحدهای تولیدی داخلی صاحبان اصلی بازارهای ایران هستند و بدون وجود آنها بازار تولیدی سوددهی نخواهد داشت.

ارسال نظرات