همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شد:

نهضت روشنگری سبک زندگی اسلامی در بخش هوره سامان

همزمان با دهه مبارک فجر؛ همایش بصیرتی، نهضت روشنگری سبک زندگی اسلامی در بخش هوره سامان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۰۱۴۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (سلام الله علیها) شهرستان سامان همایش بصیرتی، نهضت روشنگری سبک زندگی اسلامی در بخش هوره سامان، با حضور کارشناس مسائل خانواده ، حجت الاسلام و المسلمین نورالله زارع ، در محل حسنیه اعظم هوره از توابع شهرستان سامان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله زارع ، در جمع سرحلقه های صالحین خواهران و یکصد نفر از بسیجیان این بخش، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و پرداختن به مقوله ی سبک زندگی اسلامی و ناهنجاری های اجتماعی ، به ارائه راه کارهای دفع این ناهنجاری ها پرداخت و با بسیجیان، پیرامون سبک زندگی اسلامی، تبادل نظر کرد.

زارع ، با اشاره به اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی ایران با خواسته های رژیم منحوس طاغوت پهلوی، سازگاری نداشت، گفت: از آنجایی که رژیم طاغوت پهلوی به دست نشاندگی شیطان بزرگ ، آمریکا و استکبار جهانی ، از منصرف کردن خواست اسلامی ، انقلابی مردم شریف، مومن و متدین ایران عزیز ، ناکام شده بود ، همواره در پی ضربه زدن به این انقلاب اسلامی نوپا و برخاسته از اعتقادات مکتبی اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) بود؛ لیکن با تحمیل جنگی نابرابر و ناعادلانه علیه مملکت اسلامیمان ، با مزدوری عنصر نامشروع و خودفروخته ای به نام صدام ، به مرزهای کشور اسلامی ایران حمله ور شد.

کارشناس مسائل خانواده افزود: با این وجود جوانان غیور و ولایتمدار این مرز و بوم ، طی هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات، در برابر این ضحّاکان متجاوز ایستادند و آنها را از وطن خود راندند و بر تمام افکار شوم و پلید آنان مهر باطل زدند.

وی گفت: وقتی دشمنان انقلاب اسلامی ایران دیدند که از طریق نظامی و سخت افزاری نمی توانند بر قدرت الهی و اعتقادی مردم ایران اثری بگذارند، به این فکر افتادند که ارزشهای اعتقادی و باورهای ارزشی جوانان و مردم ایران عزیز را تهی کرده و در مقابل ارزشهای باطل و باورهای پوچ و غربی خود را از طریق راه اندازی جنگ نرم ، جایگزین آن کنند.

زارع در جمع سرحلقه های صالحین و بسیجیان بخش هوره، ضمن بررسی و تحلیل ابزارهای دشمن برای مقابله با انقلاب مردم ایران گفت: استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی ایران عزیز، در صدد برنامه ریزی جهت به سلطه در آوردن اذهان مردم ما برآمد، که از آن جمله می توان به برنامه سازی و گسترش شبکه های فارسی زبان و مجازی و در اختیار قرار دادن آن به صورت رایگان اشاره کرد؛ لذا به این ترتیب آرام آرام ، سعی کرده اند خیانت و ارتباط با نامحرم را عادی جلوه داده تا نهایتا کم کم، خانواده های متعهد و متدین ایران اسلامی را به سمت انحراف و خیانت سوق دهد.

وی، با تشریح پیامدهای مخرّب این اقدام پلید دشمنان ایران اسلامی و انقلابی افزود: بررسی های علمی نشان می دهد که متاسفانه فرهنگ کشور ما ، به فرهنگ کشور آمریکا خیلی نزدیک شده است ، که این یک زنگ خطر است و خانواده های بزرگوار ایران عزیز باید بدانند، فرزندان خانواده هایی که از برنامه های ماهواره ای و مجازی دشمنان اسلام و ایران انقلابی استفاده می نمایند ، آینده ی خوبی در انتظارشان نخواهد بود.

این کارشناس مسایل تربیتی، درباره نقش والدین در حفظ اصول و چارچوب های اعتقادی خانوادها گفت: اگر در خانواده ای پدر و مادر ، روی عقاید و باورهای دینی و اسلامی خود پافشاری داشته باشد، فرزندان آن خانواده هم روی این اصول و باورها باقی خواهند ماند و حریم ها و چارچوب ها در خانواده شکسته نمی شود .

حجت الاسلام زارع، خطاب به خواهران بسیجی پیرامون حفظ خانواده، گفت: مادران در خانواده، نقش بسزائی در حفظ اصول و قوام خانواده دارند و باید در راستای ارزش گذاشتن بر همسر و فرزندان خود وقت بگذارند و هزینه کنند تا فاصله ا ی بین اعضاء کانون مقدس خانواده نیفتد و در عوض صمیمیت و محبت در بین آنان زیاد شود و به این ترتیب است که پایه های کانون مقدس یک خانواده ، استحکام بیشتری پیدا میکند .

وی، در بخش دیگری از سخنان خود درباره ایجاد فضای صحیح برای سرگرمی فرزندان ، اظهار داشت: سرگرمی های سازنده، فرزندان را در مسیر صحیح زندگی قرار می دهد که والدین برای حفظ فرزندان خود به این مسئله باید توجه ویژ های داشته باشند چرا که یکی از راههای نفوذ فرهنگ غرب، ترویج و نشر سرگرمی های مجازی ، غیر دینی و ضد اخلاقی است.

زارع درباره ازدواج آسان در اسلام افزود: همیشه ، مسائل اقتصادی مانع ازدواج ها نیست؛ بلکه گاها توقعات بیش از حد در مسائل اقتصادی و فرهنگی است که باعث که باعث به تاخیر افتادن ازدواج ها می شود .

وی، تأکید کرد: می طلبد که خانواده ها ، برای محقق نمودن شرایط ازدواج آسان، بهنگام و به موقع فرزندان خود تلاش کنند و یک بازنگری کامل روی زندگی خود داشته باشند تا ان شاءالله در درجه ی اول بتوانند از حریم خانواده خود حراست نمایند و هم بتوانند شرایط جامعه را به سوی جامعه و اجتماعی سالم و پاک هدایت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار