از سال 90 تاکنون 210 میلیارد ریال اعتبار در بخش روستایی و برای پروژه های عمرانی روستاها هزینه شده و این میزان هزینه در بخش روستایی بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۱۰۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار ابهر در نشست مطبوعاتی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه های بهداشتی و درمانی گفت: در زمان تحویل دولت تدبیر و امید، بیمارستان الغدیر ابهر تنها 6 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این پروژه هم اکنون با همت دولت، بیش از 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی نیز به مرحله بهره برداری می رسد.

علی حیدری افزود: اقدامات بسیاری در زمینه های کشاورزی، آب رسانی و نیز آبیاری تحت فشار صورت گرفته است؛ به طوری که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون در پوشش آبیاری نوین و تحت فشار پیشرفت 223 درصدی در شهرستان ابهر صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در زمینه ورزشگاه 3 هزار نفری شهرستان ابهر که عملیات احداث آن متوقف شده بود، با اختصاص 30 میلیارد ریال تا پایان دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی آن ادامه می یابد و امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم، به زودی شاهد بهره برداری از این طرح نیز باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از سال 90 تاکنون 210 میلیارد ریال اعتبار در بخش روستایی و برای پروژه های عمرانی روستاها هزینه شده و این میزان هزینه در بخش روستایی بی سابقه بوده است؛ به طوری که این میزان توجه، رونق و نشاط خوبی به روستاها بخشیده است و برخی از این روستاها قابلیت بالایی برای جذب گردشگر یافته اند.

فرماندار ابهر بیان کرد: در حال حاضر برای روستاهایی که زمینه قابل قبولی برای جذب گردشگر و درآمدزایی دارند، اعتبارات مناسبی ارائه می شود و به طور مثال در روستای قروه ابهر، زمینه سازی لازم برای ایجاد یک هتل به منظور اقامت گردشگران در دست اجرا است.

وی با اشاره به وضعیت صنایع مستقر در شهرستان ابهر، تاکید کرد: باید تلاش شود صنایعی که در شهرستان به حالت نیمه تعطیل درآمده اند، دوباره به چرخه تولید و اشتغال بازگردند و لازم است برای جذب سرمایه گذار، اقدامات لازم انجام شود البته در راستای رفع موانع تولید، اقدامات موثری انجام شده و به عنوان مثال در این راستا امیدواریم شرکت صنعتی نیکو دوباره به چرخه تولید برگردد.

ارسال نظرات