خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اساتید قزوین گفت: پس از پیروزی انقلاب و به برکت انقلاب اسلامی شیعیان از حاشیه به مرکز ثقل جهان اسلام منتقل شدند.
کد خبر: ۸۸۲۰۰۹۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، برای پیروان ادیان الهی به ویژه مسلمانان عظیم ترین منبع قدرت،تکیه بر قدرت لایزال الهی است و این باور که در مسیر حق، خداوند آنها را مورد حمایت قرار می دهد.

یکی از مهمترین منابع قدرت جمهوری اسلامی ایران که توانسته است تمامی تهدیدات و چالش های 38 ساله از جمله کودتاهای مختلف، شورش های جدایی طلبانه، تجاوزات نظامی، تحریم های اقتصادی را خنثی نماید تکیه بر عنایات پروردگار و قدرت لایزال الهی می باشد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین در مجمع سالیانه بسیج اساتید استان که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار گردید ضمن تبریک و گرامی داشت دهه مبارک فجر به دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: یکی از دستاوردهای کلان این انقلاب علاوه بر قطع وابستگی نظامی به کشورهای غربی از جمله آمریکا و ارتقاء قدرت سخت نظام به یک حد مطلوب، ایجاد منابع جدید قدرت می باشد.

نجاتی آتانی اذعان کرد: در گذشته رژیم پهلوی با کمک تسلیحات نظامی خریداری شده از آمریکا و با حمایت این کشور در راستای اهداف آمریکا در منطقه به عنوان ژاندارم مطرح بود که اگر هر لحظه آمریکا حمایت خود را از رژیم پهلوی بر می داشت این قدرت پوشالی فرو می ریخت.

وی یادآور شد: علت اینکه رژیم منحوس پهلوی موضوع تحقیر آمیز کاپیتولاسیون را پذیرفت تهدید آمریکا مبنی بر خروج مستشاران نظامی از ایران در صورت عدم پذیرش مصونیت قضایی بود که با خروج آنها ، حکومت به سبب وابستگی، توان تجهیز و نگهداری تسلیحات خریداری شده از آمریکا را نداشت و لذا این لایحه سراسر توهین و تحقیر آمیز را به تصویب رساندند.

این مسئول تبیین کرد: نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت لایزال الهی و پشتیبانی توده های مردم و هدایت ولایت مطلقه فقیه و با وجود چالش های عظیمی مانند تهدیدات نظامی، جنگ تحمیلی، شورش های محلی و جدایی طلبانه و تحریم ها نه تنها جایگاهش تضعیف نشده بلکه به اذعان خود غربی ها جزء 8 قدرت بزرگ سال 2017 مطرح شده است.

نجاتی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحولات در جهان تشیع عنوان کرد و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب و به برکت انقلاب اسلامی شیعیان از حاشیه به مرکز ثقل جهان اسلام منتقل شدند.

وی افزود: شیعیانی که در طول قرن ها در اقلیت و انزوا و حاشیه بودند و بعد از ائمه (ع) هیچگاه فرصت و مجال تشکیل حکومت با اندیشه اسلام سیاسی را پیدا نکردند هم اکنون با پیدایش امواجی از اسلام سیاسی خواهان بخشی از قدرت و حکومت و یا تمامی آن هستند و در برخی از کشورها موفق نیز شدند.

مسئول سازمان بسیج اساتید و دبیر مجمع بسیج اساتید استان در ادامه خاطر نشان کرد: گرایش پژوهندگان و اسلام شناسان به شناخت بیشتر تشیع، گرایش غیر مسلمانان و حتی مسلمانان اهل سنت به مکتب اهل بیت و نیز جهانی شدن گفتمان تشیع از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جهان تشیع می باشد.

در ادامه جناب آقای دکتر حداد گزارشی از فعالیت های مجمع بسیج اساتید را ارائه نمود و اعضای حاضر در مجمع را به سه کارگروه جنگ نرم، مدیریت جهادی و انقلابی گری تقسیم و اعضای مجمع با حضور در این سه کارگروه به بیان دیدگاه های خود در زمینه موضوعات مطرح شده و ارائه راهکارهای اجرایی در دانشگاهها پرداختند تا طرح آماده شده برای مقابله با جنگ نرم در دانشگاه و نیز طرح ترویج و نهادینه نمودن انقلابی گری و مدیریت جهادی در دانشگاهها پس از دریافت نظرات اساتید حاضر در مجمع تکمیل و برای سیر مراحل بعدی در اختیار هیئت رئیسه مجمع قرارگیرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها