فریدن گفت: هر چقدر که ما موضوعات را شخصی تر کنیم و آنها را به محدوده و کنجی ببریم که دور از مردم و جامعه باشد مخاطب فاصله می گیرد.
کد خبر: ۸۸۱۹۹۴۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
فاطمه فریدن نویسنده و منتقد فیلم در حاشیه جشنواره فیلم فجر و در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در خصوص پخش مستند در جشنواره فیلم فجرگفت: فیلم مستند باید در حوزه خودش مورد بررسی قرار بگیرد یعنی اگر ما جشنواره سینما حقیقت داریم فیلم های مستند باید در آنجا نمایش داده شوند و به صورت تخصصی این بحث دنبال شود.

وی افزود: اینکه در یک جشنواره ای هم فیلم بلند باشد هم فیلم مستند باشد و هم فیلم کوتاه به نظرم کمی کار را دچار آشفتگی می کند اینکه هر کدام از اینها جدا مورد بررسی قرار بگیرند نتیجه بهتری می دهد.

نویسنده و منتقد فیلم با اشاره به فیلم های سی و پنجمین جشنواره فجر تصریح کرد: من به شخصه فیلم "شماره 17 سهیلا" را پسندیدم چون فیلم نامه منسجم و دیالوگ های خوبی داشت و سوژه انتخاب شده توسط نویسنده و کارگردان جسارت آنها را نشان می داد و سوژه به روزی بود.

فریدن اظهار داشت: در این فیلم یکی از اتفاقات خوبی که می افتد این است که مخاطب می تواند درگیری خوبی با کار داشته باشد و ارتباط برقرار کند.

وی گفت: هر چقدر که ما موضوعات را شخصی تر کنیم و آنها را به محدوده و کنجی ببریم که دور از مردم و جامعه باشد مخاطب فاصله می گیرد ممکن است که فیلمی از لحاظ فنی تکنیکی و فرم فیلم خوبی باشد اما موضوع به دل مخاطب نمی چسبد.

ارسال نظرات