با هدف برطرف کردن معضلات بهداشتی و درمانی پس از سیل؛

ارائه خدمات در بیمارستان صحرایی احمد آتش دست سیستان و بلوچستان/ جلوگیری از شیوع مالاریا در منطقه سیل‌زده

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: به همت بسیج جامعه پزشکی این استان بیمارستان صحرایی شهید احمد آتش دست به مدت یک هفته به منظور ارائه خدمات به حدود پنجاه هزار نفر از مردم برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۹۹۰۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، علیرضا سرگزی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان درباره ارائه خدمات در بیمارستان صحرایی شهید احمد آتش دست که پس از وقوع سیل اخیر انجام شده است، گفت: بیمارستان صحرایی شهید احمد آتش دست به همت بسیج جامعه پزشکی استان با هدف برطرف کردن معضلات بهداشتی و درمانی پس از سیل در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری مرز جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برپا شده است.

 

وی در ادامه افزود: هدف اصلی از برپایی این بیمارستان جلوگیری از بیماری‌هایی مانند مالاریا است که معمولاً پس از سیل و بارندگیهای این منطقه اتفاق می‌افتد، خواهد بود؛ با توجه به مسائل زیست محیطی پشه این بیماری رشد می‌کند و بیماری مالاریا و غیره شیوع پیدا خواهند کرد.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این بیمارستان صحرایی حدود صد و پنجاه نفر نیروهای تخصصی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: اعضا شامل حدود ۵۰ تا ۶۰ پزشک، دندانپزشک و متخصص هستند که حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر نیروهای تخصصی بهداشتی درمانی دیگر نیز حضور خواهند داشت.

 

وی بر این موضوع تاکید کرد که حدود ۷۰ تا ۱۰۰ نفر مباحث امنیتی و عوامل اجرایی این بیمارستان را بر عهده دارند.

 

سرگزی، درباره بخش‌های مختلف بیمارستان صحرایی شهید احمد آتش دست نیز گفت: این بیمارستان صحرایی شامل قسمت‌های آموزش بهداشت، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، کلینیک عمومی، کلینیک تخصصی، دندانپزشکی، اتاق‌های عمل، پزشکان متخصص عفونی، داخلی، اطفال، زنان، رادیولوژی، بیهوشی و پوست است که پزشکان به مدت ۷ روز به مردم منطقه خدمت رسانی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه عمده مرز سیستان و بلوچستان در محدوده سرباز و سراوان قرار دارد، تصریح کرد: این بیمارستان صحرایی به منظور پوشش جمعیت بیشتر در میان این دو شهرستان برنامه ریزی شده و برپا شده است.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: در این بیمارستان صحرایی خدمات در دو شیفت از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ ارائه می‌شود و آمادگی پذیرش و ارائه خدمات به حدود پنجاه هزار نفر وجود دارد.

 

ارسال نظرات