گزارش « بسیج» از حواشی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

انتقاد خبرنگاران از برخی رفتارهای دون شان در جریان اکران فیلم ها در برج میلاد/ آیا همه افراد حاضر، اهالی رسانه و سینما هستند؟!

خبرگزاری بسیج به دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پیشنهاد می دهد به منظور رفع شبهه و مشخص شدن علت این معضلات به صورت شفاف تعداد کارت های صادر شده برای منتقدان و اهالی رسانه ها را به تفکیک اعلام کند.
کد خبر: ۸۸۱۹۸۸۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
خبرگزاری بسیج_ فرهنگ و جامعه: از حواشی ناخوشایند جشنواره فیلم فجر می توان به  ازدحام جمعیت در کاخ اصحاب رسانه جشنواره فیلم فجر اشاره کرد، در اینجا جمعیت به حدی زیاد است که علاوه بر اینکه ظرفیت سالن اصلی تکمیل می شود طبقات بالا یعنی بالکن سالن اصلی هم مملو از جمعیت می شود.
 
به گزارش بسیج در روز های نخست جشنواره برخی ناهماهنگی ها در خصوص صدور کارت ورود به جشنواره باعث نارضایتی و رنجش اهالی رسانه شد تا جایی که مسئولان برگزاری این مراسم اعلام کردند هدف از این اقدام کنترل بیشتر بر ورود افراد و ایجاد فضایی آرام و خلوت برای رسانه ها و منتقدان برای دیدن فیلم و تهیه گزارش از نشست های خبری و مصاحبه با عوامل فیلم ها است.
 
حضور برخی چهره هایی که نه خبرنگار و عکاس هستند و نه منتقد سینمایی در لابی سالن های محل برگزاری مراسم، محل نمایش فیلم و نشست های خبری این سوال را مطرح می کند که این افراد بر چه اساسی وارد مجموعه کاخ رسانه شده اند؟!

مشاهده برخی رفتارهای عجیب در حین اکران فیلم مانند خنده  های مکرر و بلند در سالن به گونه ای که  مزاحمت برای دیگران ایجاد می کند، ایجاد سر و صدا در حین پخش فیلم و دست زدن بی مورد در شرایطی که هنوز فیلم آغاز نشده و به ازای هر اسم شناس و غیر شناس روی پرده این اتفاق تکرار می شود، حقیقتا فضای سالن اصلی برج میلاد را از یک محیط استاندارد برای خبرنگار، روزنامه نگار و یک منتقد سینمایی که میخواهد فیلم را موشکافانه ببیند به محیطی اصطلاحا فان تبدیل کرده است که حتی برای عموم هم اذیت کننده است.
 
همچنین موضوع مهمی که روز گذشته در بین خبرنگاران مطرح شد این شبهه است که ظاهرا در برخی نشست های خبری نیز حضور برخی افراد حساب شده است. مثلا در جریان برگزاری نشست خبری فیلم قاتل اهلی مسعود کیمیایی، شخصی بود که علنا اجازه انتقاد به خبرنگاران نمی داد و وقتی خبرنگاران نسبت به این رفتار ناخوشایند وی انتقاد کردند با شاخ و شانه کشی تمام می گفت شما در حد نقد نیست؛ او مسعود کیمیایی است نه هرکسی که بخواهید نقد کنید!!! 

ناگفته نماند که مدیریت خوب گبرلو بر نشست های خبری باعث شده است که برخی از این حواشی مدیریت شود و در عین حال فضا برای بیان پرسش خبرنگاران و موقعیت تصویر برداری برای عکاسان فراهم شود.

خبرگزاری بسیج به دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پیشنهاد می دهد به منظور  رفع شبهه و مشخص شدن علت این معضلات به صورت شفاف تعداد کارت های صادر شده برای منتقدان و اهالی رسانه ها را به تفکیک و نام رسانه اعلام کند.

ارسال نظرات