رئیس انجمن صنفی گاوداران عنوان کرد؛
مقدسی گفت: با توجه به عدم تخصیص بودجه به سازمان تعاون روستایی برای پرداخت مطالبات دامداران می توان گفت که ادامه این روند منجر به شکست این طرح خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۹۸۷۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به آخرین وضعیت خرید توافقی شیر خام اظهار داشت: روزانه به طور میانگین 850 تن شیر با متوسط قیمت هزار و 270 تومان از استان های اصلی تولید خریداری می شود.


وی با اشاره به اینکه 50 درصد مطالبات دامداران باقی مانده است، افزود: علی رغم مصوبه 200 میلیارد تومانی مشوق صادراتی که 50 میلیارد تومان آن به سازمان تعاون روستایی برای پرداخت مطالبات دامداران اختصاص دارد، اما تا کنون بودجه ای در اختیارسازمان و کارخانه های لبنی قرار نگرفته  که انتظار می رود هر چه سریع تر این بودجه تخصیص یابد چرا که در صورت ادامه این روند این طرح به شکست می انجامد.

مقدسی ادامه داد: عدم تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه منجر به شکست طرح خرید توافقی خواهد شد چرا که دامداران برای امرار معاش و هزینه های تولید مجبورند که شیر خام خود را به هر قیمتی به فروش رسانند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به مزایای خرید توافقی شیر خام عنوان کرد: با اجرای طرح خرید توافقی، شیر مازاد دامداران از بازار جمع آوری شد  که در صورت عدم اجرای این طرح دامداران زیادی از صحنه تولید خارج می شدند از این رو برای استمرار خرید توافقی لازم است که مشوق صادراتی به کارخانه های لبنی اختصاص یابد تا شیرهای جمع آوری شده مجددا به بازار عرضه نشود.
ارسال نظرات