خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

تحقق اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر ظرفیت های داخلی و تکیه بر توانایی جوانان کشور

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر ظرفیت های داخلی و تکیه بر توانایی جوانان کشور امکان پذیر است.
کد خبر: ۸۸۱۹۸۴۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

سردار عابدین خرم در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی که در محل سالن اجتماعات کانون پرورشی و فکری کودک و نوجوانان آذربایجان غربی برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهمی بود که ملت ایران در پرتو انقلاب اسلامی ایران به دست آوردند.

وی با بیان اینکه امروز کشور جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور در عرصه های مختلف بالاخص در عرصه سیاسی می باشد تصریح کرد: مبانی دینی و قانونی نیز از مهمترین مبانی اقتدار در فرهنگ سیاسی این کشور بشمار می روند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در ادامه به تفاوت رویکردهای انقلاب اسلامی ایران با رژیم طاغوت پرداخت و افزود: ضعف و ذلت ملت ایران در برابر بیگانگان یکی از آسیب هایی بود که امام خمینی ره پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این وضعیت را به اوج عزت تبدیل کردند.

وی تنها راه قطع وابستگی به خارج را بالفعل کردن استعدادهای داخلی برشمرد و اظهار داشت: ما باید قبول کنیم که اقتصاد جهانی که در دنیا نام می برند صرفا بحث اقتصادی نیست بلکه بایستی در سایر مباحث فرهنگی، سیاسی و غیره نیز وابسته به آنها بود تا بتوان در اقتصاد جهانی آنها ورود پیدا کرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: از این رو برای استقلال در عرصه های اقتصادی کشور مسولین بایستی با اعتماد به کارآمدی و توانایی جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتی بر ظرفیت های درونی کشور تمرکز نمایند.

وی از آمادگی سپاه و بسیج برای کمک به دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز خبر داد و گفت: با توجه به وجود محدودیت منابع اقتصادی سپاه و بسیج، اما دارای تفکر و نیروهای بسیجی هستیم که می توانند در پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی پشتوانه محکمی تلقی شوند.

در ادامه این مراسم مسول بسیج سازندگی استان آذربایجان غربی نیز به بیان مهمترین مسولیت های بسیج سازندگی پرداخت و گفت: در حال حاضر سه عرصه مهم فعالیتی در این سازمان وجود دارد که شامل عرصه های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی می شود.

سرهنگ رحمانی از جمله ماموریت های مهم سازمان بسیج سازندگی استان در عرصه محرومیت زدایی را شامل احداث، تجهیز، تکمیل و بهسازی مساجد در روستاها و مناطق کم برخوردار عنوان کرد و افزود: در زمینه اردوهای جهادی نیز خدمت به محرومین از مهمترین اهداف این مجموعه می باشد.

وی اظهار داشت: در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز از سال 92 تا کنون حدود 1 صد میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان و کارآفرینان پرداخت شده که موجبات اشتغال حدود 17 هزار نفر در این استان را فراهم کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار