کارشناس مذهبی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسلمان یادگیری احکام دین بوده که برای همه لازم و ضروری است.
کد خبر: ۸۸۱۹۶۷۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام علیرضا ساکی در جلسه احکام و اخلاق ویژه نوجوانان که به همت معاونت فرهنگی و تربیت و آموزش پایگاه مقاومت بسیج حضرت رسول(ص) برگزار شد با تاکید بر ضرورت یادگیری احکام دین از سوی نوجوان گفت: یادگیری مسائلی که انسان غالباً به آنها نیاز دارد امری واجب است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در کلاس‌های احکام تلاش بر این است که آموزش قرآن و احکام به کودکان و نوجوانان به روش‌های جذاب انجام بگیرد تا میل و رغبت شرکت کنندگان نسبت به فراگیری بیشتر شود، گفت: آموزش احکام اسلامی بر هر مسلمانی لازم است زیراکه دینداری صحیح، به یادگیری احکام و مسائل آن وابسته است و بدون دانستن دستورهای الهی، انسان، تکلیف خود را نخواهد دانست.

وی افزود: شخص جاهل راه به جایی نمی‌برد، بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسلمان یادگیری احکام دین بوده که برای همه لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام ساکی در ادامه با اشاره به روش‌های جذب نوجوانان به مساجد گفت: با نگاهی به احادیث و سیره‌ی منقول از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) متوجه می‌شویم که موضوع حضور کودکان و نوجوانان در مسجد، از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردار است. 

وی ادامه داد: از طرفی باید آرامش مسجد حفظ شده و فضایی مساعد برای دعا و عبادت مهیا و برقرار باشد و از طرفی دیگر نیز باید با آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فضای مسجد و ایجاد اُنس و عادت حضور در مساجد، مقدمات هدایت و تربیت صحیح آنها را فراهم نمود.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: نباید با خشونت و تندخویی، کودکان را از فضای مسجد دور ساخته و فراری داد؛ بلکه لازم است کودکان را جذب کلاس‌های آموزش قرآن و نماز در قالب بازی و سرگرمی، آن هم در ساعات قبل یا بعد از نماز نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات