رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی آموزش خودمراقبتی به مردم را ماموریت سفیران سلامت دانست و گفت: هدف از اجرای طرح «تحول سلامت» تحت پوشش قرار دادن 10 ‏درصد از افراد جامعه در آموزش‌های حوزه سلامت است.
کد خبر: ۸۸۱۹۶۷۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جواد نظری عصر امروز در نشست خبری مسئولین حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی که در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد یکی از اولویت‌های دولت را بهبود وضعیت سلامت جامعه دانست و گفت: اجرای طرح تحول سلامت با هدف بهبود وضعیت سلامت در حال اجرایی شدن است و خوشبختانه این طرح در تمام بخش‌های جامعه از بخش درمان گرفته تا بخش‌های آموزشی در گروه‌های مختلف از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان در حال اجراست.

وی افزود: طرح «سفیران سلامت» با هدف تحت پوشش قرار دادن 10 ‏درصد از افراد جامعه در آموزش‌های حوزه سلامت در حال اجراست.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: خود مراقبتی با آموزش و تغییر سبک زندگی، پیشگیری از بیماری های واگیردار، آموزش خود ارزیابی برای شناخت علائم نخست بیماری‌ها و در نهایت اقدامات لازم برای بهبود هر چه سریع‌تر بیمار است که این آموزش‌ها توسط دانش آموزان منتخب که پس از گذران دوره های اموزشی به عنوان سفیران سلامت برگزیده شده‌اند به خانواده و جامعه منتقل می‌شود.

نظری ادامه داد: سفیران سلامت در تمامی ارگان‌هاف نهادها و مراکز تولیدی و واحدهای صنعتی نیز حضور دارند و برای این مظنور نیز با هماهنگی های صورت گرفته به دنبال این هستیم که نیروهای اصلی دوره آموزش را کامل فراگیرند.

وی با اشاره به اینکه سفیران سلامت بعد از یادگیری مطالب فوق را به دیگران آموزش می دهند و باید در مناسبت های بهداشتی حضور کارآمد داشته باشند، گفت: نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم و بهداشت مدرسه از جمله وظایف سفیران سلامت است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: طرح خود مراقبتی یکی از طرح ها کارشناسی شده سلامت وزارت بهداشت است که از سطح مدارس شروع و تا دانشگاه و سازمان ها و ارگان ها ادامه دارد باید همه این آموزش را فراگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات