مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک:
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک گفت: این روزها شاهد جنگ و خونریزی در بسیاری از کشورهای همجوار هستیم در حالیکه به جرأت می توان گفت ایران تنها کشور امن جهان است که این امنیت نیز حاصل خون پاک شهیدان است.
کد خبر: ۸۸۱۹۶۴۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی دربندی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهید «محمد مهدی ثامنی» که در کانون بسیج کلانشهر اراک برگزار شد با اشاره به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: اقتدار و عظمت کنونی کشورمان مدیون شهدای هشت سال دفاع مقدس است و وظیفه ما نیز امروز ضمن حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های این عزیزان زنده نگه داشتن یاد و خاره آنان است.

وی افزود: شهیدان نیازی به برپایی این یادواره‌ها ندارند بلکه این ما هستیم که بایستی با حضور در این مراسمات که مزین به نام شهیدان است ضمن ارج نهادن به مقام شهیدان به بیان رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگانی که در مقابل دشمن با دست خالی ایستادند و مقاومت کردند و جان دادند بپردازیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان بایستی زندگی نامه و وصایای شهیدان را مطالعه کنند و از سیره و منش انان الگوگیری و ادامه دهنده راه آنان باشند. شهدا در وصایای خود مطالبی را بیان کرده اند که وظیفه ما امروز عمل به این وصایا است. بایستی اخلاق و رفتار و کردار شهیدان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

دربندی تصریح کرد: رزمندگان، ایثارگران، جانبازان ما در هشت سال دفاع مقدس در شرایطی با دشمن تا بُن دندان مسلح جنگیدند که تنها اعتقاد و ایمان آنان را پیروز میدان کرد. شهیدان تا آخرین قطره خون پای اعتقادات و آرمان‌های خود ایستادند و اجازه نداند که دشمنان حتی یک وجب از خاک ایران را جدای کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک تصریح کرد: این روزها شاهد جنگ و خونریزی در بسیاری از کشورهای همجوار هستیم در حالیکه به جرأت می توان گفت ایران تنها کشور امن جهان است که این امنیت نیز حاصل خون پاک شهیدان است.

وی افزود: اغلب کشورها دچار بحران‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی هستند اما جمهوری اسلامی ایران توانسته است استقلال خود را همچنان حفظ کرده و عزت و افتخار را برای تک تک ما به واسطه استقلال به ارمغان آورد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک تصریح کرد: تاریخ پرافتخار ایران از آغاز تاکنون نزدیک به 4 هزار و 500 مفاخر و عالم داشته است که از این میزان یک‌هزار و 100 نفر متعلق به این استان است، همه دانش آموزان باید بدانند که استان مرکزی مهد فرهنگ و تمدن است و باید در این راستا بیش از گذشته تلاش کنند.

دربندی ادامه داد: دانش آموزان باید در راه شهدا حرکت کرده به آرمان های شهیدان و امام شهیدان توجه داشته باشند. امام خمینی(ره) با روشن بینی‌های خود توانستند همه نقشه های دشمنان را نقش برآب کنند.

وی یکی از رسالت مهم همگان در عرصه کنونی را ترویج فرهنگ ناب شهادت در جامعه دانست و گفت: همگان باید در انتقال فرهنگ ناب شهادت به نسل امروز به ویژه نوجوانان و جوانان تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات