کارشناس نیروی انتظامی

شیوع مواد مخدر توطئه فرهنگی دشمن است

کارشناس نیروی انتظامی گفت: دشمن در جنگ نرم جوانان ما را هدف قرار داده است و برای این امر نیز سعی دارد که گرایش آنان را به مواد افیونی و اعتیادآور افزایش دهد.
کد خبر: ۸۸۱۹۶۳۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سمیعی کارشناس نیروی انتظامی در کارگاه پیشگیری از اعتیاد که با رویکرد آموزش مهارت‌های زندگی و آسیب‌شناسی اعتیاد در خانواده‌ها به همت حوزه مقاومت بسیج کوثر 3 برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص رفع آسیب‌های اجتماعی و تلاش جدی تمامی نهادها، دستگاه‌ها و حتی قوای سه گانه حکومت اسلامی در این زمینه گفت: با توجه به شیوع اعتیاد در بین جوانان مسئولین بایستی برای کاهش این معضل اجتماعی گامی جدی بردارند و بدانند که این اقدام آنان کمتر از جهاد نیست.

وی افزود: همه ما باید دست به دست هم دهیم و با این مشکل مبارزه کنیم. ما باید خودمان مراقب فرزندانمان باشیم و شیوه‌های درست تربیت فرزندان را از لحاظ اسلامی پیش گیریم. اگر می خواهید فرزندان شما نسبت به مواد مخدر مصون بمانند باید با فرزندانمان دوست باشیم.

این کارشناس نیروی انتظامی تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم جوانان ما را هدف قرار داده است و برای این امر نیز سعی دارد که شیوع گرایش این قشر به مواد افیونی و اعتیادآور است. دشمن در مباحث و عرصه‌های مختلف ما را تحریم کرده ولی در زمینه موادمخدر و فضای مجازی ما را تحریم نکرده است.

سمیعی ادامه داد: به گزارش سازمان ملل مواد مخدر، جنایت و تروریست سه تهدید بسیار بزرگ علیه صلح و امنیت جهانی است.

وی با اشاره به گسترش اعتیاد در جوامع گفت: از جمعیت 7 میلیاردی جهان بیش از 200 میلیون نفر در دام اعتیاد گرفتار هستند و متاسفانه سن گرایش به موادمخدر رو به کاهش است تا جایی که میانگین سن گرایش به اعتیاد به 21 سال رسیده که 64 درصد آنها نیز تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند.

سمیعی با اشاره به اینکه شیشه پرخطرترین ماده مخدر در سطح جهان است، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر افراد آلوده به موادمخدر جهت کسب کنجکاوی، کسب لذت، مشکلات روانی و تفریح به سراغ این مواد رفته اند که بیشتر هم در منزل دوستان به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان تعاریفی از اعتیاد گفت: اعتیاد به معنی وابستگی جسمی و روانی به یک ماده مخدر است. یک مصرف کننده ابتدا ماده مخدر را مصرف می کند تا به لذت برسد و کم کم به دام اعتیاد گرفتار می‌شود.

کارشناس نیروی انتظامی افزود: میل و اشتیاق به مصرف مواد مخدر، عدم توان در کنترل مصرف، تلاش‌های ناموفق در عدم مصرف، بی برنامه شدن و عدم انضباط فردی و تصمیمات لحظه‌ای و از دست دادن خویشتن‌داری، پرخاشگری، خستگی زود رس ، رفتارهای پر خطر، ناتوانی در فراموشی مواد و امور مربوط، بی تفاوتی به محیط و دیگران، افسردگی، خلق عصبی و.. از جمله عوارض مواد اعتیادآور در بدن است.

سمیعی یادآور شد: برخی از افراد بر این باور هستند که همه موادمخدر، اعتیادآور نیستند، در حالیکه این باورهای اشتباه افراد در مصرف مواد مخدر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار