فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور :گفت در آینده ای نزدیک بیمارسنان صحرایی در شهرستان سرباز افتتاح می شود
کد خبر: ۸۸۱۹۵۱۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان سردارسرتیپ پاسدار محمد مارانی درنشست خبری بااصحاب رسانه با گرامی داشت یاد ونام شهداءانقلاب اسلامی به ویژه سرداران شهید شوشتر ،میر حسینی،عالی،ومحمد زاده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی مردمی که امام خمینی (ره) آن را بنا نهاده است نام برد وگفت: امام خمینی (ره) یک ماموریت پند بعدی را به سپاه محول کرده است وآن هم پاسداری از انقلاب اسلامی محدود با تفنگ وسلاح نبود بلکه در عرصه های فرهنگی،سیاسی،اقتصادی،اجتماععی،ودفاعی این ماموریت را به این نهاد محول کردند.
وی افزود:سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب است وحراست از انقلاب در جامعه رسالت سپاه است .
سردار مارانی تصریح کرد:پاسداران وبسیچیان به تبعیت از رهبر معظم انقلاب در عرصه های انقلابی ورود پیدا می کنند وهر جا که احساس شد کاری روی زمین مانده است ورود پیدا می کنند ودر طول گذشت 38 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی این نهاد در زیر سایه ولایت وزیر پرچم رهبریت مقام معظم رهبری اقدامات مثبت ومفیدی را در راستای خدمت رسانی به محرومین ایفا کرده است.
گرامی داشت یاد وخاطره شهداء به ویژاشاره به اینکه دیدگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در این راستا علاوه بر ایجاد امنیت پایدار در منطقه، به دنبال بحث پیشرفت و آبادانی کشور نیز اقدامات موثری انجام شده است.
سردار مارانی ، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس تمام تجهیزات وامکانات فنی و عملیاتی خود را در راستای پشتیبانی و کمک به دولت و در جهت اقدامات عمرانی و سازندگی کشور بکار گرفته است.
این مسئول در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: بخشی از اقدامات، کارها و پروژه هایی که بر روی زمین مانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رسالت انقلابی و پاسداری و با توجه به روحیه انقلابی و جهادی خود آنها را انجام داده تا به سرانجام برسد.
وی از جمله پروژه های بزرگ انجام شده در سطح کلان کشوری که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء که به عنوان قرارگاه سازندگی سپاه انجام شده را پروژه عسلویه، پالایشگاه استان هرمزگان، احداث خط لوله گاز از عسلویه تا ایرانشهر دانست و افزود: برخی از این پروژه ها با مشارکت دولت انجام شده که راه آهن چابهار به مرکز استان نیز از دیگر پروژه هایی می باشد که توسط قرارگاه سازندگی در حال انجام است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق ادامه داد: اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء فراموش شدنی نیست چون از ظرفیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آنها بهره گیری شده است.
وی مقوله های امنیت پایدار در منطقه جنوب شرق را در بحث های مردم داری و مردمی یاری و محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمت در حوزه سلامت، بهداشت و درمان از دیگر مقوله های ایجاد امنیت پایدار است.
وی از جمله اقدامات انجام شده حوزه عمران روستایی و اشتغال را انجام 4هزار و 656پروژه بیان کرد و افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای انجام این پروژه ها 44میلیارد و 85میلیون تومان دانست.
سردار مارانی ادامه داد: ساخت 354خانه برای محرومان، احداث 70کیلومتر جاده در شرایط بسیار نامطلوب و صعب العبور، تکمیل 101واحد مدرسه، ساخت 4مدرسه، 15پروژه آبرسانی، احداث 17خوابگاه دانشجویی، 21واحد ورزشی رو باز و احداث 313گلخانه از دیگر اقدامات و پروژه ها در حوزه عمرانی است که این اقدامات با مدیریت و تفکر جهادی انجام شده است.
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: ساخت یک هزار واحد خانه برای مردم محروم در روستاهای مختلف استان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات عمرانی است که 500واحد آن در چند روز آینده تحویل و مابقی نیز تا فروردین ماه 96به بهره برداری خواهد رسید.
این مسئول احداث 226واحد پرورش شتر مرغ و بلدرچین را از جمله اقدامات اشتغال زایی مطرح کرد و ادامه داد: بزرگترین و فنی ترین واحد پرورش بلدرچین در استان احداث شده که تحت نظر آن تغذیه بیش از هزار واحد پرورش بلدرچین در سیستان و بلوچستان تامین می شود.
وی کمک به خرید تولیدات بومی مردم و حل مشکل بازاریابی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: انجام 10مورد برق رسانی، ساخت 10واحد خانه بهداشت در نقاطی که هیچ دسترسی به مراکز بهداشتی نداشته، احداث 5دارالقرآن، تکمیل 183واحد مسجد در سطح استان از دیگر اقدامات حوزه عمرانی و فرهنگی است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور شناسایی افراد فاقد کار را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: نامه های مردمی که از سراسر استان به دست ما می رسد در حد توان در زمینه اقتصاد مقاومتی توسط سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس برای آنها اشتغال زایی ایجاد شده که در این راستا بسیج سازندگی اقدامات شایسته ای انجام داد
ارسال نظرات