خبرهای داغ:
به دنبال آتش سوزی در مسجدی در تگزاس، اقلیت های یهودی شهر ویکتوریا از مسلمانان خواستند تا نماز خود را در کنیسه آنان اقامه کنند.
کد خبر: ۸۸۱۹۴۵۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
 به گزارش سرویس «بسیج جامعه زنان»؛خبرگزاری بسیج  «المصدر» پس از آن که مسجدی در شهر ویکتوریا واقع در ایالت تگزاس آمریکا، هفته گذشته هدف آتش سوزی قرار گرفت و به طور کامل در آتش سوخت، اقلیتهای یهودی برای نشان دادن حسن نیت خود، درهای کنیسهای نزدیک به این مسجد را به روی مسلمانان گشودند و به آنان گفتند که می‌توانند در این مکان نماز خود را اقامه کنند.

روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت: آتش سوزی شنبه گذشته منجر به سوختن کامل این مسجد شد و تحقیقات پیرامون این حادثه همچنان ادامه دارد.

مسلمانان این شهر معتقدند که پس از تصمیم ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود 7 کشور مسلمان به این کشور شاهد چنین آتش سوزی بودهاند.

اقلیت های مسلمان این شهر دنبال مکان جایگزین برای اقامه نماز بودند که در اقدامی غیر قابل پیش بینی اقلیتهای یهودی محلی از آنان خواستند تا در کنیسه نماز بخوانند.

رئیس اقلیت های یهودی به رسانه های محلی، گفت: ساکنان این منطقه همدیگر را میشناسند و هنگامی که حادثهای رخ دهد با یکدیگر اعلام همبستگی کرده و به همدیگر کمک میکنند.

یکی از موسسان این مسجد نیز در این باره، گفت: اعضای اقلیت های یهودی با وی دیدار کرده و کلید کنیسه را به وی دادهاند.

در شهر ویکتوریا بین 25 تا 30 یهودی و حدود یک هزار مسلمان زندگی میکند.

مسلمانان شهر ویکتوریا در یک روز توانستند مبلغ 900 هزار دلار برای مرمت مسجد خود جمع آوری کنند.

 

بنابر این گزارش، فروشنده مغازه نزدیک مسجد که شاهد این آتش سوزی بود، ماموران آتش نشانی را برای خاموشی آن خبر کرد.

انتهای پیام/ل

 


ارسال نظرات