شرکت‌های چینی می‌گویند که کالاهای عادی به ایران صادر می‌کردند و با توجه به وب‌سایت‌های این شرکت‌ها کالاهایی از مژه مصنوعی تا تردمیل و شیرآتش‌نشانی از کالاهای صادراتی این شرکت‌ها بوده است.
کد خبر: ۸۸۱۹۴۴۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مدیر اجرایی دو شرکت چینی که در فهرست جدید تحریمی آمریکا علیه ایران قرار دارند، گفتند که تنها کالاهای عادی به ایران صادر کرده‌اند و کار اشتباهی انجام نداده‌اند.

روز جمعه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام شد و 25 فرد و نهاد در فهرست تحریمی آمریکا قرار داده شدند.

این افراد و شرکت‌ها نمی‌توانند از سیستم مالی آمریکا استفاده کنند یا با شرکت‌های آمریکایی مبادلات تجاری داشته باشند. این فهرست شامل 2 شرکت و 3 فرد چینی است که تنها یکی از آنها صراحتا از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا شهروند چین عنوان شده است.

ریچارد  هو، فردی که دراین فهرست قرار دارد به رویترز گفت من نیز چینی هستم و فکر می‌کنم که این تصمیم ناعادلانه است. حساب بانکی من مسدود شده است که به این معناست که نمی‌توانم کار کند.

وی گفت: «من به کشورهای زیادی صادرات انجام داده‌ام و ایران نیز از مشتریان من است. این امر کاملا نرمال است.»

«این کار چطور عادلانه است؟ چرا دیگران باید به آنچه آمریکا می‌گوید، توجه کنند؟ چه مشکلی در کالاهای من که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، وجود دارد؟»

یو افزود که نمی‌داند چه باید بکند. آیا باید تلاش کند و از دولت چین کمک بخواهد یا نه؟

وی به محصولاتی که شرکتش به ایران صادر می‌کرده است، اشاره نکرد. وب‌سایت شرکت وی نشان می‌دهد که همه چیز از کوره تا تردمیل و مژه مصنوعی صادر می‌کند.

بر اساس وب‌سایت شرکت چینی دیگر که در این فهرست قرار دارد، این شرکت صادرکننده شیر آتش‌نشانی و تیوپ داخلی تایر موتورسیکلت است.

یک مدیر صادرات این شرکت گفت این شرکت صادرات عادی به ایران داشته است.

وی افزود: «ما نمی‌توانیم کاری بکنیم. بگذار آنها ما را در فهرست تحریم بگذارند.»

خبرگزاری شینهوآ در یادداشتی امروز نوشت درحالی‌که تحریم‌های جدید تاثیرات محدودی بر ایران خواهد داشت، آنها فصل جدیدی در بن‌بست میان واشنگتن و تهران گشوده است.

ارسال نظرات