«بسیج» از معضلات اقتصادی ورود نرم افزار های جدید حمل و نقل گزارش می دهد -1
سخنگوی سازمان تاکسی رانی تهران گفت: میزان کرایه تاکسی تلفنی ها به مراتب از میزان کرایه آژانس داران و تاکسی ها کمتر است که این امر باعث مشکلاتی شده است.
کد خبر: ۸۸۱۹۴۱۹
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مدرن شدن سیستم های جدید در کشور باعث بروز مشکلات اقتصادی، اجنماعی، فرهنگی و حتی سیاسی شده است. در صنعت حمل و نقل هم این امر مستثنا نبوده و باعث شده تا برخی از سیستم های قبلی دچار دگرگونی شود. اسنپ و تپسی، نرم افزار های تجاری هستند که مکانیزم کاری آن ها، جابه‌جایی مسافرین در کلان شهرها است به طوری که امکانات سهل الوصول تری را برای مردم فراهم کند . این امر البته باعث شده تا تاکسی دارها نسبت به عدم ساماندهی ورودی ههای جدی به شغل نقل و انتقال مسافر در سطح شهر، معترض شوند. ما قصد داریم که این موضوع را پیگیری کرده و نکات مثبت و منفی آن را مورد واکاوی قرار دهیم.

محمدیان سخنگوی تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به مدرنیزه شدن حمل نقل مسافران با استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که با موبایل و GPS راه اندازی شده‌اند اظهار داشت: هر اتفاقی که برای حمل و نقل و جابه‌جایی مسافران صورت بگیرد باید زیر نظر سازمان های ذی ربط قرار بگیرند. در این مورد که متولی امر شهرداری است که باید با نظارت بر سازمان هایی که وظیفه حمل و نقل را بر عهده دارند، آنها را کنترل کند.


*اسنپ و تپ سی به تقلید از کشور های خارجی است

وی افزود: برخی اوقات دیده شده که برخی با تقلید از کشورهای خارجی برای جابه‌جای مسافران از اینترنت و GPS های موبایلی که یک شرایط سهل الوصول تری را برای مسافر ایجاد می کند، استفاده می کنند. البته میزان مبلغ تاکسی دارانی که به اسم تاکسی تلفنی هم معروف اند، به مراتب از میزان شاخص های آژانس داران و تاکسی رانی کمتر است که این امر باعث مشکلاتی شده است.


*مدرن شدن سیستم ها باعث بروز مشکلات امنیتی است

محمدیان تصریح کرد: اولین مشکلی که بوجود می آید ، شرایط امنیتی آن ها است. یعنی برای مسافر مشخص نیست که چه سازمانی به آن ها مجوز داده یا مشخصات ظاهری به چگونه است؟! آیا گواهی پروانه تاکسی رانی دارد؟ از اداره بهداشت و سلامت تاییدیه گرفته شده است؟ خیلی از مسائل اداری دیگر  نیاز به پیگیری دارد تا امنیت برقرار شود.


*کشور نیاز به مدرن شدن حمل و نقل عمومی دارد

سخنگوی تاکسی رانی شهر تهران عنوان کرد: هیچ کسی مخالف چنین نرم افزارهایی و امکاناتی نیست چراکه دنیا به سمت تکنولوژی رفته است و جامعه آن را نیاز دارد اما باید بعضی از ضعف هایی که موجود است مرتفع شود. با تسهیلاتی که این اپلیکیشن های جدید برای مسافران در نظر می گیرد، باعث شده شرایط رقابتی برای دیگر وسایل حمل و نقل بوجود آید و برخی هم نسبت به این نرم افزار اینترنتی موضع گیری کنند. البته برخی مخالفت ها بی ربط نبوده و تاکسی داران احساس خطر برای رقیبی که بوجود آمده دارند.


*ازدیاد بیکاری در کشور، مسافرکشان را در سطح شهر زیاد کرده است

وی افزود: بیشترمردم مجبور به مسافرکشی هستند چراکه گذراندن وضع معیشتی مردم نابسامان است و چاره دیگری هم برای مردم نیست به همین دلیل بازار تاکسی رانی مختل شده است. هر کسی با ماشین های شخصی که در اختیار دارد، مسافرکشی می کند . همچنین دیده شده که برخی در گرفتن کرایه و به طور کلی دریافتی های مورد نظر بیش از نرخ سازمان تاکسی رانی شهر تهران عمل می کنند. این مسئله باعث شده تا مردم نارضایتی خود را نسبت به این موضوع اعلام کنند.

سخنگوی تاکسی رانی تهران درخصوص مقابله با وضعیت نابسامان مسافرکشی در کلان شهرها گفت: برای مقابله با این روند باید فرهنگ سازی شود تا به عنوان مثال اگر خودرو شخصی برای مسافرکشی اقدام کرد مردم به آن توجهی نکنند و فقط سوار تاکسی های آرم دار شوند. از همه مهمتر نقش دولت و سازمان های بزرگتر از تاکسی رانی در بوجود آوردن شغل، پررنگ تر است.


گزارش از: میلاد نوربخش

ارسال نظرات