خبرهای داغ:
یک کارآفرین برتر شهرستان رزن توانست با همت والا و کمک بسیج سازندگی 25 کارگاه تولید قارچ با اشتغالزایی 50 نفر را را‌ه‌اندازی کند.
کد خبر: ۸۸۱۹۳۴۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
به خبرگزاری بسیج از رزن، داود خلیلی به عنوان کارآفرین برتر بسیجی شهرستان رزن درعرصه تولیدات محصولات اقتصاد مقاومتی انتخاب شد.

داود خلیلی درسال 1368 در روستای هریان از توابع شهرستان رزن به دنیا آمده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته کشاورزی از دانشگاه تبریز است و هم اکنون در عرصه تولید قارچ فعالیت می کند.

در پی کسب این موفقیت بر آن شدیم تا با کارآفرین جوان و برتر بسیجی شهرستان رزن گفتگویی داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید.

داود خلیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن گفت: بعد از فارالتحصیلی جویای کاربودم و به تمام ادارات و مراکز دولتی و خصوصی مراجعه کردم اما چیزی عاید بنده نشد تا اینکه متوجه شدم بسیج سازندگی در عرصه های تولیدات محصولات کشاورزی به متقاضیان تسهیلاتی اعطا می کند.

وی اظهار داشت : از آنجا که رشته تحصیلی بنده کشاورزی بود با اندک تحقیقاتی دیدم، می توانم در یک کارگاه تولید قارچ در شهرستان ایجاد کنم بنابراین به بسیج سازدگی شهرستان رزن مراجعه کردم و 300 میلیون ریال وام تولید قارچ دریافت کردم.

این کارآفرین برتر رزنی با بیان اینکه کار خود را در یک سالن 40 متری آغاز کردم، افزود : به لطف خدا تولید قارچ بسیار رونق گرفت و توانستم واحد تولیدی خود را افزایش دهم.

وی بیان کرد:‌ در ادامه کار نیز کلاس‌های آموزشی برای جوانان و دوستان جویای کار برگزار کردم و به آنها نیز پیشنهاد ایجاد این کارگاه‌ها را دادم؛ آنها نیز پذیرفتند و با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی کارخود را شروع کردند.

خلیلی ابراز داشت: در مراحل راه‌اندازی این کارگاه‌ها نیز در خرید تجهیزات، خرید کمپوست و ایجاد سالن‌ها و همچنین مشاوره در مراحل تولید و نظارت بر فروش محصولات آنها کمک‌رسان دوستانم بودم، که حاصل این تلاش‌ها ایجاد 25 کارگاه تولید قارچ در شهرستان رزن و اشتغالزایی برای حدود 50 نفر شده است.

وی با اشاره به مشکلات این واحدها گفت:‌ بازارفروش محصولات بسیار ضعیف است و بازار شهرستان رزن نیز پاسخگوی حجم این همه محصول نیست اگر با همین شیوه پیش برویم در آینده نه چندان دور با مشکل ورشکستی کارگاه‌ها مواجه خواهیم شد بنابراین پیشنهاد می کنم یک تعاونی تولید کنندگان قارچ ایجاد شود تا تولید و فروش محصولات را مدیریت کند و تولید کنندگان با خیالی آسوده به تولید ادامه دهند .

این کارآفرین برتر بسیجی رزن در پایان با قدردانی از مسئولین بسیج سازندگی شهرستان رزن خاطرنشان کرد: تمام موفقیت خود و تولیدکنندگان را مرهون زحمات تلاش شبانه روزی این عزیزان می دانم . ‌

انتهای پیام/

ارسال نظرات