رئیس اتحادیه مرغ گوشتی گفت: برای ثبات بازار مرغ گوشتی باید همیشه تولید را به اندازه مصرف تنظیم کرد و اگر به تولید مازاد هم رسیدیم به فکر صادرات و ذخیره هم باشیم که این حمایت دولت را می طلبد.
کد خبر: ۸۸۱۹۲۶۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، گوشت مرغ از جمله مواد غذایی رایج در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی است که متأسفانه همواره مردم برای تهیه آن با قیمت های مختلفی روبرو می‌شوند. این بی ثباتی بازار عرضه مرغ علاوه بر نارضایتی مردم به تولید کنندگان آن نیز آسیب هایی را رسانده است و علاوه بر اینها زمینه ای مناسب برای جولان دادن گران فروشان در بازار آشفته تولید و توزیع مرغ را نیز فراهم آورده است. خبرگزاری بسیج درصدد است تا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری و جوانب مختلف آن را بررسی نماید.

محمد یوسفی رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در همین خصوص، اظهار داشت: متأسفانه ما هنوز به قیمت متعادل مرغ که تولید کننده راضی باشد و سودی منطقی نصیبش شود، نرسیده ایم و مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه هر کیلو 6200 تومان فروخته می شود.

* عرضه مرغ گوشتی با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب

وی با بیان اینکه هم اکنون مرغ گوشتی با قیمت 6500 تومان به مردم عرضه می شود، یادآور شد: سه سال پیش قیمت مرغ را بین 7000 تا 7500 تومان به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم و وزیر هم با آن موافقت کرد البته هنوز این قیمت به معنای واقعی محقق نشده و مرغ با قیمتی در حدود 6500 تومان عرضه می شود. البته ماه گذشته این قیمت در حد 2 روز به حد تعادل رسید و سپس دوباره کاهش یافت و امروز قیمت مناسبی نداریم.

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی به اختلاف قیمت های عجیب مرغ در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و افزود: با اینکه تمام فروشندگان از میدان بهمن و کشتارگاه، مرغ را با قیمتی یکسان خریداری می کنند اما گاهی اختلاف قیمت زیادی بین فروشگاه های پایین شهر و بالای شهر مشاهده می شود که معمولا در نقاط بالای شهر خیلی راحت تر فروشندگان قیمت را بالاتر از حد معمول اعلام می کنند.

* ثبات بازار مرغ حمایت وزارت جهاد کشاورزی را می‌طلبد

یوسفی ادامه داد: برای ثبات بازار مرغ گوشتی باید همیشه تولید را به اندازه مصرف تنظیم کرد و اگر به تولید مازاد هم رسیدیم به فکر صادرات و ذخیره هم باشیم که این حمایت دولت را می طلبد؛ باید توجه داشت که تا زمانی که دستگاه نظارتی این موضوع یعنی وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده و سود تولید کننده را مد نظر نداشته باشد، قضاوت مردم این خواهد بود که یک بی ثباتی در بازار عرضه مرغ گوشتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار باید هم برای مصرف کننده و هم برای تولیدکننده باشد، تصریح کرد: حمایت هم باید از حقوق مصرف کننده و هم حقوق تولید کننده صورت بگیرد، متأسفانه امروز شرکت پشتیبانی امور دام قیمتی پایین تر از قیمت مصوب را اعلام می کند و این موضوع به تولیدکنندگان ما آسیب می رساند.

ارسال نظرات