خبرهای داغ:
یادواره 26 شهید شهرک شهید رجایی و شهدای مدافع حرم و آتش نشان در مسجد علی ابن موس الرضا(ع) شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۶۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، یادواره 26 شهید شهرک شهید رجائی و شهدای مدافع حرم و آتش نشان به همت پایگاه شهید رجائی حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و امام جمعه شهرستان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فرمانده گروه پدافندهوایی ده محرم و آتش نشانان ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی شهرستان شاهرود در مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) شهرک شهید رجائی برگزار شد.

در این برنامه که با قرائت دعای کمیل آغاز شد در ادامه قاری بسیجی ذبیحی به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداخت و حجت الاسلام شاهچراغ امام جماعت مسجد در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه پیامبر در روزهای پایانی عمر خود امت را به حفظ قرآن و عترت تاکید فرمودند اظهار کرد: امام راحل نیز در ابتدای وصیت نامه خود بر این مطلب تاکید دارند و به مسئولین توصیه فرمودند که اگر می خواهید انقلاب را بدست صاحبان اصلیش برسانید باید از قرآن و عترت اطاعت کنید.

وی افزود: بعثت،غدیر و عاشورا عوامل مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود و استقامت در این راه برای به ثمر رساندن آن با اهدا خون ها راه دیگری ندارد.

شاهچراغ با اشاره به دیدگاه صاحب نظران در مورد انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در زمانی که دنیا به دست دو ابرقدرت شرق و غرب بود انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی پیروز شد و انقلاب اسلامی برای نخستین بار در قرن بیستم دین را به حوزه عالم به عنوان عامل حرکت زا معرفی کرد و انگلیس و آمریکا که این کشور را غارت می کردند از این کشور بیرون و زمام امور به دست مردم افتاد.

وی تصریح کرد: ملت ایران با تمسک به قرآن و اهل بیت پیروز شدند و جزء صالحین قرار گرفتند که خداوند وعده داد زمین را می گیرند و اگر خدا را یاری کنیم، خدا ما را یاری می دهد و امروز نیز این امداد اللهی است که سوریه و عراق از لوس داعش پاک می شود و یاری دادن خدا موجب این پیروزی هاست.

در این یادواره شهدا پدر شهید محمدحسین عرب اسدی به شعرخوانی در باب شهدا و مبارزه با استکبار پرداخت که مورد توجه شرکت کنندگان و مهمان مجلس قرار گرفت.

نکته حائز اهمیت در این یادواره حضور آتش نشانان و مدیرعامل سازمان آتش نشانی در این مراسم بود که یاد شهدای آتش نشان و همه شهدا را گرامیداشتند.

این مراسم به یاد شهدای شهرک شهید رجایی از جمله شهیدان موس الرضا سعدی،مسلم اشرفی،محمد کاظم عرب، حسین صادقی،حسین شهابی و حبیب عصیر و سید میرغنی و شهدای مدافع حرم حمزه ای،زرهرن،اصحابی،میردوستی،تابسته و حجت الاسلام سلیمانیان و 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو تهران برگزار شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها