خبرهای داغ:
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: بانک ژنتیک مجرمان حرفه‎ای برای نخستین بار در کشور توسط پزشکی قانونی فارس تشکیل و در حال اجراست.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۴۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
احمد رحمانیان با اشاره به تجارب و طرح‌های موفق استان فارس در پیشگیری از جرم اظهار داشت: فارس به عنوان استان پیشرو در تهیه و تدوین طرح‌های موفق در زمینه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی تاکنون بیش از 30 طرح تهیه کرده که برخی از این طرح‎ها اجرای آن به پایان رسیده و تعدادی دیگر در حال اجراست.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس گفت: در تدوین این طرح‎ها بعد از شناخت اولویت‎های استان بر اساس شاخص‎های علمی و کاربردی، آثار آن از نظر پیشگیری‎های اجتماعی، وضعی، قضایی و مبانی جرم‎شناختی و آسیب‎شناسی مورد پژوهش و تحقیقات میدانی قرار می‎گیرد و سپس باتوجه به مبانی قانونی و وظایف همه دستگاه‎های دولتی و غیردولتی، اقدامات عملی و بین بخشی انجام می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح‎های استان فارس به عنوان طرح‎های ملی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به سایر استان‎های کشور ابلاغ شده است که اجرای این طرح‎ها سهم به سزایی در کنترل وکاهش جرائم و آسیب‎های اجتماعی داشته است.

رحمانیان طرح مدیریت پیشگیری از حفر چاه‎های غیر مجاز را تشریح کرد و گفت: در اجرای این طرح، با هماهنگی و دستور قضایی مناسب از طریق سازمان آب منطقه‎ای و فرماندهی انتظامی استان امسال بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‎المنفعه شد که در نتیجه این اقدامات و همچنین کنترل برداشت‎های اضافه از چاه‎های مجاز و نظارت بر دستگاه‎های حفاری و تعیین تکلیف چاه‎های بدون پروانه تاکنون از برداشت غیرمجاز بیش از90 میلیون متر مکعب آب در استان فارس جلوگیری شده است.

وی درباره طرح پیشگیری و مقابله با سرقت به عنف  افزود: بانک ژنتیک مجرمین حرفه‎ای برای نخستین بار در کشور توسط پزشکی قانونی فارس تشکیل و در حال اجرا است که تشکیل این بانک به شناسایی و کشف سرقت‎ها و جلوگیری از تکرار جرم توسط مجرمین حرفه‎ای کمک بسیاری می‎کند. 

رحمانیان تصریح کرد: بانک جامع اطلاعات سارقان حرفه‎ای  در محل پلیس آگاهی تشکیل شده است که با مدیریت قضایی، پرونده‎های سرقت به‌عنف و اعمال سیاست‌های کیفری سختگیرانه  در 6 ماهه اول سال  در مقایسه با 6 ماهه اول سال گذشته سرقت‎های به عنف استان فارس 22 درصد کاهش یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها