خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ادعاهای مطرح‌ شده در مورد این دانشگاه گفت: جای تعجب است که به دلیل اجرای قانون مورد بازخواست قرار می‌گیریم.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۳۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

محمدهادی ایمانیه با اشاره به سفر اعضای کمیسیون اصل 90 و ادعاهای مطرح‌شده در مورد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: اعضای کمیسیون در محیطی علمی و فضایی دانشگاهی نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند و پاسخ‌های ما را شنیدند و در حال حاضر منتظر پرسش‌های کتبی این عزیزان هستیم تا پاسخ لازم را ارائه دهیم که هنوز پرسشی به این دانشگاه ارسال نشده است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به روحیه نقدپذیری و اینکه این‌گونه بازرسی‌ها را به‌ عنوان فرصتی برای خود تلقی می‌کند، اظهار داشت: بنده بارها گفته‌ام که اگر انسان تخلفی انجام می‌دهد چه‌ بهتر که در همین دنیا به آن رسیدگی شود، چراکه در آن دنیا باید پاسخگو باشی اما دیگر فرصتی برای جبران نداری و کاری نمی‌توان انجام داد، بنابراین اگر تعدد بازرسی نیز باشد، بازهم استقبال می‌کنم و آن را فرصتی برای خود می‌دانم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در بازرسی تخلف‌ها یا معلوم می‌شود که تخلف وجود نداشته که برای کسانی که خواهان حقیقت هستند، بسیار خوب است، گرچه  آن‌ کسی که خود را به خواب‌زده است، دوباره مسئله‌ای دیگر را مطرح خواهد کرد.

ایمانیه همچنین گفت: اگر در بازرسی‌ها معلوم شود که تخلفی نیز صورت گرفته است، از دو حالت خارج نیست؛ که یکی این است که تخلف را می‌دانستیم و قبل از اینکه کسی بخواهد سراغ ما بیاید، با عوامل آن برخورد کرده‌ایم، مانند تخلف فروش داروها در بخش پیوند اعضا که ورود پیداکرده و قبل از اینکه دوستان متوجه شوند، ما متوجه این تخلف شدیم که در این مورد به‌صورت جدی پیگیر موضوع شده و با کسی نیز در مسائل مالی و اخلاقی تعارف نداریم.

وی با اشاره به سومین نوع تخلف نیز اظهار داشت: بعضی مواقع تخلفی وجود دارد اما ما از آن آگاه نبودیم که بازهم این بررسی‌ها و بازرسی‌ها به بنده کمک خواهد کرد تا این تخلف کشف‌شده و با آن برخورد شود.

این مقام مسؤول نوع چهارم تخلف را نیز تشریح و کرد و افزود: گاهی نیز تخلفی صورت می‌گیرد و بااینکه نسبت به آن تخلف آگاهی داشته‌ایم، چشممان را بستیم و چیزی نگفته‌ایم و با شناختی که از خودمان داریم به‌صراحت می‌گویم که چنین تخلفی را در دانشگاه علوم پزشکی نداریم که اگر غیر این صورت باشد این‌گونه تخلف به‌هیچ‌عنوان در شان یک مسؤول در جمهوری اسلامی نیست و باید شدیدترین برخورد ممکن با وی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با عنوان اینکه برخورد اعضای کمیسیون اصل 90 با مسؤولان دانشگاه بسیار محترمانه و مؤدبانه بود، ادامه داد: اعضای کمیسیون اصل 90 متوجه شدند که اینجا فضای دانشگاهی و آکادمیک حاکم است نه فضای آلوده سیاسی و سیاسی‌کاری، به همین دلیل برخوردهایشان نیز علمی بود که جا دارد از ایشان به سبب این برخورد خوب تشکر کرد.

ایمانیه افزود: حتی بنده به اعضای کمیسیون پیشنهاد دادم که اگر برایشان مقدور است بیشتر در شیراز بمانند و گروه‌های دیگری را نیز برای بررسی‌های کامل‌تر اعزام کنند تا تمام اسناد را از ریز تا درشت بررسی کرده تا اگر موردی دیده شد، به آن رسیدگی شود.

وی همچنین اظهار داشت: از اعضای کمیسیون اصل 90 خواستیم که پرسش‌ها را به‌صورت کتبی ارسال کنند تا ما با دقت بیشتری و موشکافانه پاسخ دهیم و اینکه خودشان اگر صلاح می‌دانند گروه‌های کارشناسی را در حوزه‌های مختلف مانند دارو، درمان، مالی، دانشجویی و... به شیراز بفرستند و ما اعلام کردیم که باکمال میل از ایشان استقبال خواهیم کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حضور اعضای این کمیسیون فرصت خوبی برای ما بود، خاطرنشان کرد: شاید بعضی‌ها نیتشان از مطرح کردن مشکلات چیز دیگری بود اما ازنظر من خداوند مهربان کمک کرد که نمایندگان محترم برخی مطالب را همین‌جا متوجه شوند و برخی مسائل را نیز پس از تحقیقات خود متوجه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در توصیه‌ای به افراد مدعی و رسانه‌ها نیز گفت: افرادی که تابه‌حال درباره آوردن اعضای کمیسیون اصل 90 به شیراز مطالبی را مطرح می‌کردند، حالا که آمدند و رفتند حداقل به احترام اعضای این کمیسیون مطلبی را رسانه‌ای نکنند تا این کمیسیون حرف خود را بزند، چراکه اظهارنظر پیش از رأی کمیسیون یک نوع بی‌احترامی به آن‌ها محسوب می‌شود.

ایمانیه افزود: مثل‌اینکه برای برخی افراد، آمدن و نیامدن کمیسیون فرقی نمی‌کرد و آخرش می‌خواهند یک حرف را بزنند که بنده نگرانم که حتی زمانی که کمیسیون نظر خود را اعلام کرد، این افراد دوباره موضعی دیگر بگیرند و مسائلی را مطرح کنند که ما از قبل به این موضوع رسیده بودیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز از تهران پرسشی درباره ادعاهای مطرح‌شده ارسال نشده است، گفت: در نشستی که با اعضای کمیسیون اصل 90 داشتیم بیشتر مسائلی که مطرح شد، مربوط به این استان نبود و کشوری بود مانند مسائل مربوط به پزشک خانواده که خود نمایندگان محترم مجلس در برنامه ششم تصویب کردند که باید در سراسر کشور اجرا شود و حالا که ما در فارس به قانون احترام گذاشته و اجرا کرده‌ایم با انتقاد دوستان مواجه شده‌ایم.

این مقام مسؤول ادامه داد: گاهی انسان تعجب می‌کند که به خاطر اجرای قانون مورد بازخواست قرار می‌گیرد، درحالی‌که باید کسی مورد مواخذه قرار گیرد که از قانون سرپیچی کرده است و ما به‌ اتفاق استان مازندران تنها استان‌هایی در کشور بودیم که قانون مصوب مجلس را در مورد پزشک خانواده اجرا کردیم و شوربختانه آن‌طور که دوستان برخورد می‌کنند مثل‌اینکه اگر از قانون سرپیچی می‌کردیم، کار درست را انجام داده بودیم، چراکه در حال حاضر طبق قانون عمل کرده‌ایم.

 فارس؛
ارسال نظرات
پر بیننده ها