خبرهای داغ:
رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی با اشاره به امضای پروتکل پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز گفت: مجمع جوانان جهان اسلام، جهانی سرشار از صلح و دوستی را به مردم دنیا عرضه کند.
کد خبر: ۸۸۱۹۰۸۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

الشاد اسکندروف در آیین گشایش پایتختی جوانان جهان اسلام در این شهر اظهار داشت: مجمع جوانان جهان اسلام، جهانی سرشار از صلح و دوستی را به مردم دنیا عرضه کند.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری، گردشگری و ... در مجمع جوانان جهان اسلام در شیراز، خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های این ‌یک سال که در شیراز برگزار می‌شود، از طریق رسانه‌های گوناگون در کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: پیش‌ازاین نیز برنامه‌های مجمع جوانان در نشست وزرای ورزش و جوانان به اطلاع کشورها رسیده است و آمادگی کاملی در راستای تبادل اطلاعات بین کشورها وجود دارد.

اسکندروف افزود: دبیرخانه مجمع جوانان جهان اسلام در استانبول ترکیه با تجربه میزبانی مجمع جوانان برای بهتر برگزار شدن برنامه‌های یک‌ساله در شیراز آماده هرگونه همکاری است که می‌توان در این مورد رایزنی کرد.

وی تبیین کرد: یکی از کارهای بسیار خوب ما در شهر استانبول، نشست رهبران جوان بود که این جوانان در کشورهای خود نقش مدیریتی ایفا می‌کردند و این نشست با استقبال بسیاری روبه‌رو شد و شیراز نیز باید جوانان را در این برنامه بزرگ به‌خوبی به کار گیرد.

اسکندروف همچنین با اشاره به فضای فرهنگی شیراز نیز اظهار داشت: شیراز شهر علم و ادب و شهری است که در طول تاریخ خلاقیت و تفکر را به دنیا صادر کرده و در پایتختی جهان اسلام انتظار می‌رود که این ظرفیت‌های بی‌بدیل به جهانیان عرضه شود.

وی همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در مجمع، آموزش به جوانان کشورهای اسلامی است تا با بهره‌گیری از رهنمودهای تعالی‌بخش دین اسلام، صلح و آرامش را به دنیا هدیه دهند و خشونت‌های بی‌شمار در فضای فعلی را از صحنه کشورهای اسلامی بردارند.

در ادامه این آیین با حضور مسؤولان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران مانند وزیر ورزش و جوانان، معاون رئیس‌جمهور، استاندار فارس و... و رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی، پروتکل پایتختی جوانان جهان اسلام به امضای طرفین رسید تا نقشه راه و برنامه‌های یک سال پایتختی شیراز به‌صورت مشخص در آینده عملیاتی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها