خبرهای داغ:
وزیر ورزش و جوانان:

دبیرخانه مجمع جوانان جهان اسلام در شیراز شکل بگیرد

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای تشکیل دبیرخانه مجمع جوانان جهان اسلام در شیراز باید اقدام کرد که پیشنهاد آن را داده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۱۹۰۷۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

مسعود سلطانی‌فر در آیین گشایش پایتختی جوانان جهان اسلام در این شهر اظهار داشت: در ماه‌های اخیر اتفاقات بسیار خوب و مناسبت‌های تعیین‌کننده در کشور به وجود آمده که انتخاب شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان اسلام یکی از این مناسبت‌ها است.

وی افزود: در همین راستا در سال جاری میلادی مشهد میزبان فعالیت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود و در سال 2018 میلادی نیز تبریز به‌عنوان میزبان فعالیت‌های گردشگری فعالیت خواهد کرد که باید گفت بعد از برجام درهای توسعه بر کشور باز شده است.

سلطانی‌فر ادامه داد: این رویداد بزرگ در شیراز موجب رونق گرفتن بخش‌های اقتصادی خواهد شد و شیراز که یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری است بیش از گذشته می‌تواند در این زمینه بدرخشد و رونق گیرد.

این مقام مسؤول با تأکید بر به‌کارگیری جوانان در سطوح مدیریتی اظهار داشت: تفکر جوان باوری یکی از مهم‌ترین رویکردهای امام راحل بود که از ابتدای نهضت وی موردتوجه قرار گرفت که یکی از جوان‌ترین کابینه‌ها در دوره ایشان شکل گرفت و در تمام صحنه‌های سخت جوانان به‌عنوان محور این منازعات تعیین‌کننده بودند.

سلطانی‌فر ادامه داد: ما در خلال سه سال گذشته با رویکرد بسیار شفاف دولت و توجه به جوانان بر این باور هستیم که شرایط را برای حضور این عزیزان در فعالیت‌ها فراهم کنیم که در این راستا سازمان‌های مردم‌نهاد تعدادشان به یک‌هزار و 500 سازمان رسیده است و بازهم به دنبال ایجاد مجموعه‌های جدید هستیم.

وی در پایان نیز اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که این مجموعه دبیرخانه‌ای را تشکیل دهد تا با الگوگیری از آن، بر تعامل بین کشورها بیفزاییم و جهانی عاری از خشونت را در دنیا رقم بزنیم که استفاده از تجربیات کشورهای اسلامی در این راستا بسیار مهم است.

به گزارش فارس، پس از سخنان وزیر ورزش و جوانان و در ادامه این آیین، کلید پایتختی جوانان جهان اسلام برای مدت یک سال به جوانان منتخب سازمان‌های مردم‌نهاد در شهر شیراز سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها