به مناسبت دهه فجر نشست بسیج رسانه و خبرنگاران مهریز با حضور رییس بسیج رسانه کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۹۰۱۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، رییس بسیج رسانه کشور در جمع خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان مهریز ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر گفت:با توجه و تدبر به معنای نامگذاری این دهه، در دهه فجر فرصتی دست داده تا به انقلاب و دستاوردهای آن و خسارت های حکومت ستم شاهی رژیم پهلوی برای مردم مسلمان و کشور ایران، تعمق و تدبر کنیم.

بصیری گفت: ما در طول تاریخ، بعد از حکومت حضرت امیر المومنین علیه السلام، حکومتی شیعی نداشتیم تا اینکه مردم شیعه ایران انقلاب کردند و حکومت اسلامی تشکیل دادند.

وی به لزوم قدردانی از این جانفشانی ها و ثمره خون پاک شهیدان که همان انقلاب اسلامی است تاکید کرد و افزود: با مشقت و فدا شدن جان ها و خون های بسیاری این انقلاب اسلامی حاصل شد.

بصیری ادامه داد: در خاطرات مادر فرح آمده است که:« شاه می گفت من سگ آمریکایی را بر مرد ایرانی ترجیح میدهم»، یا حسین فردوست در خاطراتش می گوید:«شاه می گفت: هر کاری بکنیم مردم ایران نمی فهمند. یک مشت گوسفندند »؛ شاه تا خرخره در استکبار فرو رفته بود و خواسته های آمریکا را بی چون و چرا انجام می داد اما آمریکا بعد از خروج شاه از ایران هرگز او را نپذیرفت. نگاه به تاریخ، از تکرار اشتباه جلوگیری می کند. و لازم است مردم مسلمان و شهیدپرور به تاریخ رجوع کنند و از وقایع آن درس بگیرند.

بصیری ضمن یادآوری خسارات زیانبار و خفت بار انقلاب سفید محمدرضا پهلوی گفت: انقلاب موسوم به« انقلاب سفید شاه و مردم» از نقشه های آمریکایی ها بود. اصلاحات ارضی و تقسیم اراضی و از بین بردن منابع آبی کشور، برای این بود که مردم از روستا به شهر مهاجرت کنند و به مصرف بی رویه کالاها که عمدتاً غربی بود روی بیاورند. «انقلاب سفید شاه و مردم» برای از بین بردن استقلال و وابستگی هر چه بیشتر به غرب بود

وی بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی مردم تاکید کرد و ادامه داد: فضای مجازی و برنامه های بی محتوای تلویزیون، حتی تماشای فوتبال و پرداختن به حواشی آن باعث تخدیر اذهان مردم شده و از توجه مردم به مسائل مهم زندگی و جامعه خود، می کاهد. مردم باید در صحنه باشند و آگاهانه، اخبار را دنبال کنند. به خاطر عدم کیفیت فضای آموزشی، 90 درصد نخبه های ما که ژن هوشمند ایرانی هستند، از کشور خارج می شوند و این باعث خسارت است.

بصیری با اشاره به آیه شریفه « لا یکلف الله الا وسعها » خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: در حد و توان خود مشکلات را رصد کرده و در رفع آن کوشا باشید و در حد توان برای رفع آن تلاش کنید.

رئیس بسیج رسانه کشور به تاثیر سوء ماهواره و اینترنت بر روان مردم خصوصاً نوجوانان اشاره نمود و گفت: از همان راهی که ما بر غرب چیره شدیم آنها دارند بر ما چیره می شوند. از تسخیر قلب ها و اندیشه ها شروع کرده اند. ما شبانه روز در معرض بمباران روانی رسانه های غرب هستیم و خانواده ها می بایست از تاثیرات مخرب فضای مجازی اطلاع یابند و کنترل بیشتری روی کودکان خود داشته باشند.

وی ادامه داد : درآمریکا فقط 8 کانال رایگان در اختیار مردم قرار دارد و کودکان زیر 13 سال موبایل وتبلت نداشته و اینترنت در دسترس آنها نیست. اما بیش از 3000 کانال رایگان ماهواره ای در اختیار مردم ما قرار گرفته است و کودکان ما نیز با داشتن تلفن همراه و اینترنت آزاد به همه فضا و مسائلی دسترسی دارند و این معضلات مورد بررسی جدی قرار نمی گیرد.

ارسال نظرات