خبرهای داغ:
سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه آلمان همچنان با تمام توان از برجام و توافق هسته‌ای حمایت می‌کند تا اجرایی و محقق شود، گفت: ما مسیر درستی را انتخاب کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۱۸۹۹۲
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، میکاییل کلوربرشتولد امروز در آئین اجرایی سامانه خنک‌کن واحد دوم نیروگاه شهید مفتح همدان ضمن تقدیر از حمایت دولت و نهادهای ایرانی از احداث نیروگاه‌های خورشیدی اظهار داشت: امروز در کمتر از 6 ماه شاهد افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در همدان هستیم که این امر نشان دهنده این است که آینده‌نگری شرکای آلمانی و ایرانی نتیجه‌بخش بوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری به مبلغ 15 میلیون یورو آینده‌نگری بود، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این پروژه علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاری در یک فناووری پیشرفته بوده، سرمایه‌گذاری در آینده ایران است.

سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه انرژی خورشیدی منبع انرژی آینده است، گفت: این دو نیروگاه خورشیدی با 14 مگاوات به ایران در رسیدن به هدف خود کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آلمان فقط فوتبالیست و ماشین خوب ندارد، افزود: آلمان از پیشتازان انرژی‌های تجدیدپذیر است و هدف ما تولید پایدار انرژی تجدیدپذیر است و در همین راستا شرکت‌های آلمانی در حال مطالعه فناوری‌های بالا هستند.

کلوربرشتولد عنوان کرد: پس از برداشته شدن تحریم‌ها ادامه روابط تاریخی ایران و آلمان به خصوص در زمینه تجاری محدود به انرژی‌های تجدیدپذیر نخواهد بود و تعداد بیشماری از هیئت‌ها و تاجران آلمانی از تمام بخش‌های اقتصادی به ایران سفر کرده‌اند و روابط قدیم خود را تحکیم و روابط جدید ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه روز به روز شرکت‌های آلمانی بیشتری دفاتر خود را در ایران افتتاح می‌کنند، گفت: باید صبر داشته باشیم همانطورکه امروز دیدیم اولین نتایج برجام قابل احساس است و روابط تجاری آلمان و ایران از سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

سفیر آلمان در ایران با اشاره به افزایش 40 درصدی صادرات آلمان به ایران و تحویل ایرباس به ایران اظهار داشت: پایه و اساس این امرو برجام و توافق هسته ای است.

وی با بیان اینکه آلمان همچنان با تمام توان از این توافق حمایت می‌کند تا اجرایی و محقق شود، تصریح کرد: امروز به ما نشان داد که مسیر درستی را انتخاب کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات