فرمانده بسیجی حوزه عشایری استان لرستان در گفتگو با »بسیج»:

بسیج اجازه نمی‌دهد مشکلات اقتصادی مردم وسیله اهداف دشمنان خارجی قرار بگیرد

مهرداد ترانی گفت: دشمنان خارجی درصدد هستند تا از طریق فشارهای اقتصادی بر مردم کشورمان بتوانند به اهداف شوم خود برسند ولی بسیج اجازه نمی‌دهد که مشکلات اقتصادی مردم وسیله اهداف دشمنان خارجی قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۸۱۸۸۸۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۶

 مهرداد ترانی فرمانده حوزه عشایری لرستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در راستای کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است. لذا ابتدا باید درک صحیح از اقتصاد ملی و همچنین فضای اقتصاد جهانی و متعاقبا شدت فشاری که نظام سلطه نسبت به ایران داشته است به دست آوریم.

وی با بیان اینکه انعقاد قراردادهای خارجی اعم از توتال، شل و ایرباس و بوئینگ خلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است افزود: دولت باید در زمینه الزامات اقتصاد مقاومتی تلاش کرده و در این بین باور کردن و عمل کردن مسوولین هم مهم است و نباید برخورد شعاری داشته باشند. بدیهی است که تحقق هر شعار و شکل گیری هر نهضتی در کشور نیازمند زمینه‌هایی است. طبیعتا فراگیر شدن حرکت جهادی در اقتصاد کشور نیز نیازمند الزاماتی است که امکان تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.

فرمانده بسیج حوزه عشایری لرستان خاطرنشان کرد: دولت باید بتواند راهکارهای عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی را بکار گیرد و از منابع انسانی ایرانی استفاده کند تا بتواند در رفع مشکلات اقتصادی موثر شود. با توجه به اینکه بسیج از قابلیت خوبی در زمینه های مختلف برخوردار است دولت از این ظرفیت بی‌نظیر در رفع مشکلات اقتصادی مردم استفاده کند؛ بسیج یک گروه منسجم و سازمان دهی شده مردمی است چرا که می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را هم رفع کند.

ترانی در خاتمه افزود: دشمنان خارجی درصدد هستند تا از طریق فشارهای اقتصادی بر مردم کشورمان بتوانند به اهداف شوم خود برسند و منابع و امکانات کشورمان را هر چه بیشتر در اختیار بگیرند ولی بسیج اجازه نمی‌دهد که مشکلات اقتصادی مردم  وسیله اهداف دشمنان خارجی قرار بگیرد. از آن جایی که یکی از مهم‌ترین وجوه پیشرفت و عدالت، مقوله اقتصاد است از این رو کشورمان نیازمند جهش اقتصادی است و اقتصاد مقاومتی وضعیت ویژه‌ای است که کشورمان با آن رو به رو شده است و باید اقتصاد متناسب با سایر ابعاد جامعه رشد یابد. لذا نباید حرکت اقتصادی کشور با کندی یا شکست مواجه شود و کشورمان نباید وابسته اقتصادی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار